Monday, January 18, 2021

چهارم بهمن- بیست و سوم ژانویه - "جامعه شناسی دین: علل ایجاد و نیاز افراد به دین" با عبدی جوادزاده

   گفتمان سیاسی اجتماعی


*****
  چهارم بهمن 1399- بیست و سوم ژانویه 2021 
"جامعه شناسی دین: علل ایجاد و نیاز افراد به دین

با عبدی جوادزاده

استاد جامعه شناسی 

فایل های یوتیوب/صوتی

بخش-1       بخش-2       بخش-3    بخش-4  

آیا دین فراتر از افیون توده ها و مرکز  جهانی بی رحم  و آه ستم دیدگان است؟ در حقیقت دین یک نگرش ذهنی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی است که ارزشهای بنیادین شخصیت انسان و جامعه را در کل هستی  یا همچون ادیان ابتدایی  در اهداف و مقاصد دنیوی می یابد. کلیه ی علوم و  زنان و مردان دانشمند كه نگرش منفی به دین دارند، بر این باورند كه دین به وضوح فاقد تمدن است و  فلسفه ای عامه پسند دارد و  صرفاً یك نظریه ی افسانه ای و جامعه شناختی از جهان است كه با پیشرفت علم از بین خواهد رفت. آیا قادریم به طور تدریجی دین را کنار بگذاریم به این دلیل که  علم تبیین جهان را به گونه ای تجربی به عهده می گیرد؟

آگوست کومت ادعا می کند ، با وجود اینکه انسان هر چه بیشتر از روش های  باستانی و انسان انگارانه ی  خود در مشاهده ی امور چشم پوشی می کند اما از شدت دینداری او کاسته نمی شود بلکه دین او جنبه ی  علمی تر پیدا می کند و از این رو کاملاً ماهیتی ذهن گرایانه پیدا می کند. عملاً، دین تمایل به ایجاد روابط درست و مناسب با قدرتها یا نهادهای ناشناخته دارد. هدف اصلی دین از  آغاز تا کنون  همواره رهایی بشر و  امنیت  فردی و اجتماعی او بوده است. در این گفتمان ما به نظریه های مختلف پیرامون دین و تشریح ضرورت های اجتماعی و شخصی دین می پردازیم

"Sociology of Religion"

Why do we create and need religion? 

Is religion more than opium of the masses, the heart of a heartless world, and the sigh of the oppressed? Religion is a mental, cultural, social, and political attitude which finds the essential values of human personality and society in the universe as a whole, or, as in the lower religions, in material objects. Sciences, scientific men and women, who take a negative attitude toward religion argue that, religion is simply crude, popular philosophy, simply a mythical and sociomorphic theory of the universe which will pass away with the growth of science. Do we and can we gradually give up religion as science takes over explaining the world empirically? Comte argues, while man would more and more give up his primitive, anthropomorphic way of viewing things, he would not thereby become less religious, only his religion would become of a more scientific, and so of a more purely subjective, character. Practically, religion is a desire to come into right relations with unknown powers or agencies. The primary purpose of religion was at the beginning and has always remained salvation, that is, safety in both a social and personal sense. In this talk we will address different theories toward religion and dissect the necessity of social/personal necessity of religion.

**********************
*************


*******
 بیست وهفتم دیماه 1399-16 ژانویه 2021 
 شیوه های مقابله با خشونت دولتی و مبارزه برای سرنگونی رژیم اسلامی ایران 
:با جابر کلیبی
پژوهشگر، نویسنده و فعال سیاسیِ انترناسیونالیست، از بنیانگذران و دبیران
 کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی در سالهای ۱۹۶۱ تا ۱۹۷۹ 

شیوه های مقابله با خشونت دولتی و مبارزه برای

سرنگونی  رژیم اسلامی ایران 

منشاء خشونت(سرکوب) در جامعه

در  جوامع سنتی عقب مانده، بویژه در آنهایی که حاکمیت اسلامی برقرار است، خشونت نهادینه شده و در اساسی ترین هسته های جامعه، یعنی خانواده، مدرسه و ...، اعمال می شود.

بنا بر این ریشه های خشونت را باید در مذهب و سنت های ارتجاعی باقی مانده از دوران های بربریت جستجو کرد. 

برای دنبال کردن بقیه مطلب، اینجا کلیک کنید. 


فایل های یوتیوب /صوتی

بخش-1          بخش-2      بخش-3     بخش-4  

*********
***** 

  شنبه 9 ژانویه، 20 دیماه 

" رخداد های مهم دنیا در سال 2020 "

:میزگردی با 
 پویان: عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی

هما مرادی: متخصص علوم تربیتی و فعال حقوق زنان
نگاهی اجمالی به دستآوردهای بخشی ازجنبش های مدنی، جنبش زنان"
 "در سال 2020

پژمان رحیمی: پژوهشگرعلوم اجتماعی
"گزارشی از خوزستان:خیزش کارگران و بحران محیط زیستی "

فرزانه: فعال مسایل زنان 

.نگاهی اجمالی به جنبش چپ و جنبش چپ زنان در بخش‌هایی از آلمان 
 آیا این جنبش، جنبشی عکس العملی است یا جدا از جنبش راست حضور دارد؟

فایل های یوتیوب /صوتی

بخش-1          بخش-2      بخش-3     بخش-4  

********
******
  بیست و نهم آذر ماه  - نوزدهم دسامبر 
.افسردگی و ساختاری که آنرا ایجاد میکند"
 "ریشه ها، علل و راه کارهای مدیریت افسردگی
با 

فایل های یوتیوب /صوتی 
بخش-1       بخش-2         بخش-3 

*********
*******
****
 بیست و دوم آذرماه - دوازدهم دسامبر
خشونت های پشت پرده ی اعترافات سیاسی 

 با عبدی جوادزاده: استاد جامعه شناسی در آمریکا 

فایل های یوتیوب/صوتی  

بخش-1      بخش -2         بخش-3

  برای  دهه ها، اعترافات سیاسی اجباری به ابزاری برای تثبیت و اعتبار بخشیدن به حکومت هایی که در شرایط آشفته و غیر مردمی هستند تبدیل شده است.   اعترافات سیاسی به منظور مشروعیت بخشیدن و حفظ حاکمیت نظام سیاسی موجود انجام می شود که به بخشی حیاتی از فرهنگ سیاسی آن حکومت ها تبدیل شده است. 

ایناعترافات سیاسی ،"فرهنگ ترس و وحشت مردم از حکومتشان"را بدون گذاشتن نشانی از خشونت ایجاد میکنند.  علاوه بر آن، این حکومت ها در جهت ایجاد فرهنگ سلطه پذیری مردمی تلاش میکند که آگاهی آنان در شرایط نابسامان سیاسی، امری ضروری است. در این گفت و شنود، تئوری های غالب در مورد این موضوع را مرور کرده و استدلال می کنیم که این اعترافات گرفتن های  سیاسی امری  تبهکارانه  و  مافیایی است  که توسط بعضی حکومت ها صورت میگیرد.  این دولت ها با استفاده از خشونت، فعالین سیاسی را  وادار می کنند که به "اشتباهات" خود اعتراف کرده !!تا بدینگونه حقانیت ایدئولوژی خود را توجیه کنند. این حکومت ها در عین حال فرهنگی را اشاعه می دهند كه معتقدند با آن شعار، به ثبات ملی کمک میکنند.  ولی اعترافات عمومی  بی فایده و متناقض به نظر می رسد، زیرا  ابن مسله منجر به سلب مشروعیت جکومت و بی ثبا تی بیشتر   دولت می شود.  سوال اینجاست که آیا این حکومت ها با ادامه ی چنین اقداماتی هنوز میتوانند به نتایج مطلوبشان برسند؟ آیا با این عمل زمانی نخواهد رسید که حتی موافقان دولت نیز به عدم صداقت و فساددولت پی ببرند؟!! 

در این گفتگو چندین نظریه (بخصوص در مورد ایران) را بررسی می کنیم و نتیجه می گیریم که روش های    تبهکارانه و مافیایی، نمی تواند مدت زیادی دوام داشته باشد  زیرا این اعمال باعث نارضایتی بیشتر  توده ی مردم خواهد شد.!!! 

Violence Behind Political Confessions

For decades coerced political confessions have become an instrument to validate a troubled government. Political confessions are conducted to create legitimacy for the existing political order and have become a critical part of the political culture. They construct a culture of fear of the state without a demonstration of the violence. In addition, they work to create a culture of complacency for a population whose acquiescence is necessary for a state in political turmoil. In this paper we review a few prevailing theories on the subject and argue that such confessions are types of racketeering by relative states. States use violence to obligate political activists to confess to their ‘mistakes’ and justify the extant ideology. In turn, states solicit a political culture where an assenting population accedes to national stability. Public confessions seem futile, and furthermore contradictory, and somewhat ironic since they lend themselves to deeper de-legitimation than stability of the state. Can these practices continue with achieving favorable results? Is this a culture of concession and will the assenting population at some point realize the racketeering methods of its government? In this paper we examine several theories and the specific case of Iran and conclude that states’ racketeering practices cannot last long for they engender more discontent in the population. 

**********
مطلبی از دکتر سیروس بینا 
به مناسبت 16 آذر، روز دانشجو
،دوستان و رفقای گرامی
image.png
شانزدهم آذر 1332 از واقعه ای حکایت می کند که در پس آیندِ کودتای آمریکائی/انگلیسی 28 مرداد، به مثابه ی جرقه ای به مشعل امید، نخستین پاسخ بی محابا را به رژیم کودتائی محمدرضا شاهِ خائن داد و از همان اوان آب پاکی را  بریادی ناپاک امپریالیسم آمریکا و نیز یدک کشُ فرسوده ی آن فروریخت و با دادن سه شهید به نام های شریعت رضوی، قندچی، و بزرگ نیا شجاعانه بر صفحه ی مبارزات ضدامپریالیستی/ضد کودتائی/ضد استبدادی ایران رقم خورد. 

                                                      ادامه ی مطلب  

****************

گرامی باد  16 آذر، روز دانشجو   

********
تهیه و تنظیم: عقاب

************
*********

پانزدهم آذرماه - پنجم دسامبر

بحران رابطه ی دولت امريكا و جمهورِی اسلامی و

جايگاه كارگران و زحمتكشان در اين ميان

 با پویان
عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی
فایل های یوتیوب / صوتی

در چهل و دوسالي كه جمهورِِی اسلامی به قدرت رسيده ، سياست امريكا ستيزی يكي از ستون اصلی سياست خارجی آن بوده، شعار " نه شرقی نه غربی " يکی از  شعارهايی بود كه جمهوری اسلامی با تبليغ آن بروی كار آمد، و همواره سعی كرده با ايجاد بحران با همسايگان منطقه ای و دولت هايی نظير آمريكا و اسراييل از يك طرف وحدت درونی نظام را سامان دهد واز طرف ديگر ابزار سركوب و كشتار مبارزان را فراهم كند.  در پيشبرد اين سياست تقابل هر چند در ابعادی تو خالی، از جمله مسله "برجام" از درجه ی خاصی برخوردار است
واقعيت محتوی اين تقابل چيست و جايگاه واقعی كارگران و زحمت كشان در اين ميان در كجا قرار دارد؟

**************
********
*****
بیست وهشتم نوامبر - هشتم آذرماه 
 بزرگداشت 25 نوامبر
" روز جهانی مبارزه علیه خشونت بر زنان"

فرزانه : فعال سیاسی و مسایل زنان 

"فریدا فراز- :"چرا بدن زن به اسارت گرفته شده است؟
(سازمان زنان هشت مارس(ایران-افغانستان

پروا- کاکه یی: فعال مسایل زنان

فایل های یوتیوب / صوتی

 بخش-1    بخش-2      بخش-3    

*********
*******

«آسمان سرخ»

سروده ای از آیدا پایدار

ای ابرهای آبستن عصیان

که برق ستاره‌ی فریادهایتان را

جادوگران شب

به زنجیروار جادوی «هیس»

به چشم‌های گُرگرفته ی خیس

!تبدیل کرده اند

ادامه ی سروده 


*********

*****
بیست و یکم نوامبر - یکم آذرماه 

:نیروی کار ارزان / مجانی در دنیا و بطور اخص در کشورهای"
" ..آلمان, آمریکا و 

فایل های یوتیوب/صوتی
3-بخش-1    بخش-2     بخش  
*********
*****
***
 :میزگردی با شرکت 
 فرزانه: فعال سیاسی و مسایل زنان 
عبدی جوادزادهاستاد جامعه شناسی در آمریکا
 پویان:عضوسابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی 

*****
 فرزانه: فعال سیاسی و مسایل زنان
آيا نيروى كار ارزان هنوز هم به همان روش كلاسيك كه ماركس آنرا تعريف كرد عمل ميكند يا با تغيير در جوامع سرمايه دارى شكل هاى جديدى يافته و نياز به بررسى مجدد دارد؟ 
استثمار نيروى كار در كشورهاى مختلف از جمله در جوامع صنعتى پيشرفته به چه روشهايى صورت ميگيرد؟  ممنوعيت كار كودكان كه در ماده ی ١٠ بند ٣ حقوق بشرتصويب شده، در اين كشورها تا چه اندازه عملاً رعايت ميشود؟ 

عبدی جوادزاده: استاد جامعه شناسی در آمریکا
در حالی که کارگران در جهان موجب تولید  ثروت کثیری نزدیک به 142 تریلیون دلار در سال می باشند با این وجود  دستمزد آنها همچنان راکد  یا کاهش یافته است. این مساله نه تنها  یک ناهنجاری برای سرمایه جهانی تلقی نمیشود بلکه روندی منسجم دارد
 اما مسئله ی  قابل ملاحظه - ساختار حرفه های مَُجازی است که به وسیله ی آن سود های کلان  بدون  پرداخت دستمزد متناسب با حرفه به کارگر- عاید سرمایه دار یا کارفرما میشود.  این گفتمان چشم اندازی پیرامون توزیع دستمزد و نابرابری در جهان  را ارائه و همچنین  به عواملی که سبب تسهیل این نوع از بی عدالتی و استثمار می گردد واینکه چه کسانی آسیب پذیرترین قشر در جهان هستند - خواهد پرداخت 

While workers in the world are producing more wealth, close to $142 trillion/year, their wages have either stagnated or have declined. This is not an anomaly to world capital but a consistency. What is new however, is the permissive labor structure through which such large amount of surplus is realized without compensation to the worker. What facilitates this type of oppression and exploitation and who are the most vulnerable in the world? This discussion will put in perspective the wage distribution and the inequality around the globe.

 پویان:عضوسابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی

با توجه به اين واقعيیت كه سرمايه داران بطور منفرد در جستجوی راه هايی جهت كاهش هزينه هاي توليد اند و دستمزد يكي از ارقام  مهم ان استكه از ابتدای توليد سرمايه داری موضوع مناقشه  ی سرمايه داران و فروشندگان نيروي كار بوده است. ولی سرمايه به مثابه ی  يك كليت ديناميك كه حركتش از يك منطق درونی نشئات گرفته و از طريق توليد ارزش و انباشت حيات مادی خود را سازمان ميدهد،  امر رقابت سنتز وار     بمثابه  ی محركه ی درونی ساختار سرمايه بعنوان عامل اصلی رشد تكنولوژی و حاصل تاثير اين رشد در سپهر زندگی اجتماعي و بطبع تقسيم كار اجتماعي در سطح كلان تأثيری بسزا دارد. رشد تكنولوژی باعث بارآوری  نيروی كار ميشود (ازدياد توليد در زمان مشخص) و از طرف ديگر از طريق مهارت زدايی به ازدياد لشکر ذخيره ی نيروی كار بطور مشخص در دوران جهاني شدن سرمايه ابعادی جهانی بخود ميگيرد و از اين طريق ارزش نيروی كار را در سطح كلان كاهش ميدهد. در پرتو  اين روند كلی است كه سير حركت سرمايه در جهت انباشت شكل ميگيرد. در نتيجه آنچه تحت عنوان “كار ارزان” ناميده ميشود خود تابعی از اين  روند  كلی است.

کار با دستمزد  ارزان
نیروی کار ارزان چیست؟
 دستمزد کمتر از معمول *
مزایای کمتر کار یا کار بدون مزایا *
شرایط خطرناک  کار *
بدترین شرایط  کار *
مقررات نامشخص کار *
ساعات طولانی کار* 
                                  
********
*******
*****

چهاردهم نوامبر - 24 آبانماه
چرا سیاست های اقتصادی  کینز در ایران  کارساز نیست ؟
با بهروز- الف: استاد اقتصاد در آمریکا
فایل های یوتیوب / صوتی

.کینز که بود و چه میگفت؟ -
!سیاستهای مالی -
!سیاستهای پولی -
 .چرا این سیاست ها در ایران دنبال میشوند؟ -
مسئله ایران عرضه ی  کل است (کل تولید) نه تقاضای کل (مصرف و سرمایه گذاری و هزینه های دولت) آنطور که کینز پیشنهاد میکند
مدیریت عرضه ی  کل با سیاست هائی که اقتصاد دانان نئولیبرال پیشنهاد میکنند (کم کردن مالیات افراد و شرکت های ثروتمند) در ایران ممکن نیست. کل ساختار تولید باید عوض شود. شورای مرکزی کارگران (تولید کنندگان) باید تولید را برنامه ریزی کند. این امر توسط دولت که نماینده ی سرمایه داران است ممکن نیست. بحران های سرمایه داری با تنظیم نرخ بهره و عرضه ی پول و هزینه های دولت حل نمی شوند 


*********
**********

***************
********
****
هفتم نوامبر - 17 آبانماه
مروری بر نتایج انتخابات 
ریاست جمهوری ایالات متحده ی آمریکا 
 با 
عبدی جوادزاده: استاد جامعه شناسی در آمریکا و
 پویان:عضو کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی
فایل های یوتیوب /  صوتی
       بخش یکم       بخش دوم     بخش سوم    بخش چهارم  
**************
*********
*****



******
****
***

***
*****
*********
*******
***
  سی و یکم اکتبر- دهم آبانماه
انتخابات ریاست جمهوری در  آمریکا
قسمت دوم

فایل های یوتیوب /صوتی


عبدی جوادزاده: استاد جامعه شناسی در آمریکا


انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده  احتمالاً جنجالی ترین انتخابات جهان صنعتی (جهان اول) به شمار می رود. سیستم دو حزبی در آمریکا از زمان تأسیس این کشور، انتخابات را در انحصار خود درآورده و تا امروز نیز به همین منوال باقی مانده است. 
آیا احزاب سیاسی دیگری هم در ایالات متحده وجود دارند و میزان آگاهی مردم از این احزاب تا چه حد است؟ 
رئیس جمهور چگونه انتخاب می شود و انتخاب سناتورها ، نمایندگان و فرمانداران ایالتی تا چه اندازه قانونی است؟چرا ایالات متحده کمترین میزان رای دهی را در بین ملل  بورژوا - دمکراتیک دارد؟  چهکسانی در آمریکا رأی می دهند و آیا  آرای عمومی نیز به حساب میآیند؟      
 
چه کسانی (الکتورال کالج) مجمع گزینندگان 
 را تشکیل می دهند و چه کسانی اعضا آن را انتخاب میکنند ؟ روند مشروعیت سیاسی در ایالات متحده چگونه است؟

تمام این ها پرسش هایی ست که افراد بسیاری  بدون دریافت هیچ گونه  پاسخ  قانع کننده ای از خود پرسیده اند

  عبدی جوادزاده                            

و
 پویان: عضو کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی

بدون شك پديده ترامپ و ترامپيسم تجسم يك بحران هژمونيك است كه از اواخر دهه  ی ١٩٧٠ در شكل گيری جهانی شدن سرمايه شكل گرفت ودر يك روند پيش رونده همچنان ادامه دارد. در نتيجه مسئله ترامپيسم و انتخابات جنجالي امريكا  بدون بررسی اين دوران و در شكل گيری شرايط  كنونی قابل درك نخواهد بود. براي اين منظور قبل از هر چيز روشن شدن مفهوم هژموني بسيار ضروري است، از آنجايي كه اين مفهوم كه ان را آنتونيو گرامشي تيوريزه كرده هم از جانب راست و هم چنين چپ گرايان مورد دخل و تصرف قرار گرفته و از مفهوم واقعا  تهی شده، در نتيجه با تحليل هايی از قبيل" هژمونيي نسبی" و "هژموني منطقه ای" و هژمونی نظامی و مالی....." روبرو هستيم كه ربطي به تئوری گرامشي ندارد.

أز نقطه نظر گرامشي، هژمونی يك تركيب ارگانيك زنده از مجموعه ای از عوامل در يك رابطه  ی ديالكتی با هم هست كه عينيت مادی ميابد و عمل ميكند، بطور مثال هژمونی آمريكا  بعد از جنگ دوم جهانی شامل توان اقتصادی، مالی، نظامی، سياسی و فرهنگی بود و بدين ترتيب  اين قدرت هژمونيك بدون استفاده از قدرت نظامي بطور مطلق پيشبرنده ی  سياست های خود در جهت منافع ويژه ی خود بود .البته در چهارچوب جهان دو قطبی، در اوائل دهه ی ١٩٧٠  در زمام داری نيكسون با خروج امريكا از قرارداد Bretton Woods agreement  و قطع رابطه ی  دلار و طلا و در نتيجه شناور شدن دلار ناقوس مرگ هژموني امريكا هم بصدا در آمد و در يك روند چند ساله كه با كاهش توان توليدی و حتی فرهنگی اين دوران بپايان رسيد. ، ولی انطباق شرايط سياسي و موقعيت جديد خود به بحرانی چند وجهی تبدیل شد. ألبته أين دگرديسي فقط شامل حال امريكا نبود و كل جهان را در بر ميگرفت. از جمله فروپاشی بلوك شرق و حتی روی كار آمدن رژيم جمهوری إسلامی در ايران.

 خانم Nancy Fraser  فمینيست و تحليل گر ماركسيست اعمال عملكرد هژمونی را بر اساس داده های گرامشی چنين توضيیح ميدهد. طبقات حاكم كه بر كرسی نشاندن با پيش انگاره های جهان بينی خود به منزله ی عقل سليم جامعه بمانند يك كل ، سلطه إش را طبيعي جلوه ميدهد و همتای سازمانی آن بلوك هژمونيك اجتماعی است. يعنی ائتلاف نيروهای اجتماعي مختلف كه طبقه ی حاكم در آن گرد هم ميايد واز طريق آن ادعای رهبری ميكنند . اگر ساير طبقات اميدی برای به چالش كشيدن اين ساز و كار ها داشته باشند ، بايد عقل سليم جديد متقاعد كننده تر يا ضد هژمونی ويك ائتلاف سياسی قدرت جديد قدرتمند تر با بلوك ضد هژمونيك ايجاد كند.

أين چالش در حوزه ی سياست نئوليبراليسم در تطابق با جهانی شدن سرمايه در امر توضيیع Distrubution و ارج شناسی recognition نشان ميدهد و اين محور جدال قدرت در انتخابات كنونی است.

****
  بیست و چهارم اکتبر- سوم آبانماه 
انتخابات ریاست جمهوری در  آمریکا
عبدی جوادزاده: استاد جامعه شناسی در آمریکا 
فایل های یوتیوب /صوتی


انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده  احتمالاً جنجالی ترین انتخابات جهان صنعتی (جهان اول) به شمار می رود.

 سیستم دو حزبی در آمریکا از زمان تأسیس این کشور، انتخابات را در انحصار خود درآورده و تا  امروز نیز به همین منوال باقی مانده است.  

آیا احزاب سیاسی دیگری هم  در ایالات متحده وجود دارند و میزان آگاهی مردم از این احزاب تا چه حد است؟   

رئیس جمهور چگونه انتخاب می شود و انتخاب سناتورها ، نمایندگان و فرمانداران ایالتی تا چه اندازه قانونی است؟ 

 چرا ایالات متحده کمترین میزان رای دهی را در بین ملل  بورژوا - دمکراتیک دارد؟ 

چه کسانی در آمریکا رأی می دهند و آیا  آرای عمومی (1) نیز به حساب میآیند؟ 

چه کسانی (الکتورال کالج) مجمع گزینندگان (2) را تشکیل می دهند و چه کسانی اعضا آن را انتخاب میکنند.؟  

روند مشروعیت سیاسی در ایالات متحده چگونه است؟

تمام این ها پرسش هایی ست که افراد بسیاری  بدون دریافت هیچ گونه  پاسخ  قانع کننده ای از خود پرسیده اند!

(1)Popular Vote:  Popular vote, in an indirect election, is the total number of votes received in the first-phase election, as opposed to the votes cast by those elected to take part in the final election.

(2)Electoral College : The Electoral College is a body of electors established by the United States Constitution, which forms every four years for the sole purpose of electing the president and vice president of the United States.

The US presidential elections is possibly the most controversial elections is the industrial world (first world). The two-party system in America has monopolized its elections since the founding of the country and remains the same to this day. Are there other political parties in the US and how much does the population not know about these parties? How is the president elected and how legitimate is the election of senators, representatives, and governors? Why does the US have the lowest voter turnout in the bourgeois-democratic nations? Who votes in America and does the popular vote count? Who makes up the electoral college and who chooses the electoral members? What is the process of political legitimation in the US? These are questions many have asked with no convincing answers.    
      
                                         Abdy JavadZadeh

****************** 

سروده ای جدید  از محسن رجب زاده .

از پدر پرسید روزی پسر
چه بودست سیه کل جانان پدر؟
چرا گویند در این روزگار 
سیه کل بود ، رزمی ماندگار
بگفتا پدر ، که ای نازدانه ام
به گفتار و کردار پیوند داده اند

روزگاری بود 
روزگار سخت و تاری بود
ظلم بر جان و مال مردمان چیره
بخت ما زحمتکشان
چون شبهایمان تیره
ادیبان همه سر در گریبانشان 
که یاس بود و سرما همراهشان
به نا گه به جنگل زدند نور امید

ادامه ی  سروده                         

******
شنبه 17 اکتبر- 26 مهرماه
 "مسئله و تاريخچه ی جنبش زنان در ايران"
قسمت دوم 
فایل های یوتیوب/ صوتی
بخش یکم     بخش دوم       بخش سوم       
 
به نظر ميرسد كه بعضی مردان و خدايان از هيچ چيز به اندازه ی اين ترس ندارند كه كنترلشان را بر زنان از دست دهند
اگر زنى به واقعيت پى ببرد، ياد ميگيرد خشم خود را بشناسد، آنوقت آماده است وارد عمل شود

مارى دالى، فيلسوف و نويسنده ی آمريكايى
******
گفت و شنودی با فرزانه و پاپو

 از فعالین مسایل زنان  

*********************
شنبه 10 اکتبر- 19 مهرماه
 "مسئله و تاريخچه ی جنبش زنان در ايران"
 گفت و شنودی با فرزانه و پاپو

 از فعالین مسایل زنان 
***
فایل های یوتیوب/ صوتی

*********
شنبه 3 اکتبر- 12 مهرماه
"تاریخچه ای از جنبش طبقه ی کارگر در آمریکا"
قسمت دوم
فایل های یوتیوب / صوتی 
 
 :با عبدی جوادزاده
 استاد جامعه شناسی در آمریکا

پس از جنگ جهانی دوم و اوایل دهه ی 1950 ، دوره جدیدی برای کارگران امریکا آغاز شد. "عصر طلایی" تولید ، تبدیل به عصر طلایی شکوفایی کارگران برای  برخی از کارگران ماهر سفیدپوست شد. این تبعیض نژادی  موجب اختلافات زیادی بین کارگران سفید پوست ، سیاه پوست و لاتین شد که باعث ایجاد جنبش جدیدی در ایالات متحده گشت. جنبش حقوق مدنی اصول اولیه تبعیض نژادی  را زیر سوال برد و فصل نوینی را در جامعه آمریکا و همچنین برای کارگران ایالات متحده گشود. در اوایل دهه 1970 ، هنگامی که سیاه پوستان ، تیره پوستان و سفیدپوستان متحد شدند و یک جنبش قدرتمند کارگری را تشکیل دادند ، ایده های جدیدی از اقتصاد جهانی با سیاست های نئولیبرال و اقتصاد طرفدار عرضه شکل گرفت و آینده را شکل داد. دستمزدها راکد بودند ، اتحادیه های کارگری پراکنده و ضعیف شدند و به مدت 40 سال آینده شکاف ثروت و درآمد در حالی که کارها به خارج از کشور سپرده می شد ، وسیع تر می شد. امروزه كمتر از 6 درصد كارگران آمريكا سازمان يافته اند و از حقوق مذاكره جمعی برخوردار هستند. حال پرسش اصلی  این است که آیا با روند رو به رشد جمعیت ، جنبش اتحادیه ای و کارگری افزایش می یابد تا خواستار تغییر در عرصه های سیاست ، فرهنگ و به ویژه اقتصاد شود؟ آیا نیروی کار رادیکال تر خواهد شد و نقش بیشتری در سیاست آمریکا ایفا می کند؟

After the second world war and into the early 1950s a new era began for American labor. The "golden age" of production became the golden age of American prosperity for workers, but only some white skilled workers. Segregation caused vast disparity between white, black, and Latino laborers which created a new movement in the US. The Civil Rights Movement questioned the fundamentals of racial segregation and opened a new chapter in American society as well as US labor. In the early 1970s, as blacks, browns, and whites became united to form a strong labor movement, new ideas of a globalized economy, with neoliberal politics, and supply-side economy began to shape the future. Wages stagnated, labor unions dissipated and grew weaker, and for the next 40 years the wealth and income gap grew wider and wider while jobs were being outsourced. Today less than 6 percent of US labor is organized and has collective bargaining rights. Now the question is, will union movement and labor rise as the population is rising to demand change in the realms of politics, culture, and certainly economy? Will labor become more radicalized and play a bigger role in politics of America? 
 
********
سروده ای جدید از سیروس بینا

پیامِ فصل 

در این جا برگ ریزان است و نور و رنگ می بارد، 

تو انگاری در آن بالایِ بالاهایِ بالاتر، 

کسی نام ترا در "شور"* می خواند،

******
شنبه 26 سپتامبر - 5 مهرماه

"کشتار در جمهوری اسلامی از چه زمانی شروع شد؟"

:با کیومرث عزتی
نویسنده و فعال جنبش کارگری

فایل های یوتیوب / صوتی

       بخش یکم       بخش دوم      بخش سوم

آیا کردستان جزئی از ایران بوده است؟
سرکوب در کردستان از همان روزهای بعد از 22 بهمن 57  شروع شده است !!پس چرا این برای چپ - سرکوب  به حساب نمی آید؟
چرا چپ آغاز کشتار را از سال 60 و بویژه سال 67 ارزیابی می کند
در این برنامه من به مبارزه در کردستان از همان سال 1957 و سرکوب رژیم 
.....میپردازم

  .....کیومرث عزتی       
*****
*******
**************************
شنبه 19 سپتامبر- 29 شهریور
"تاریخچه ای ازجنبش طبقه ی کارگردرایالات متحده ی آمریکا"
 :با دکترعبدی جوادزاده
 استاد جامعه شناسی
فایل های یوتیوب / صوتی 

تاریخچه ای از جنبش کارگری در آمریکا
در این گفتگو  نگاهی اجمالی به پیشینه ی جنبش کارگری در امریکا طی ۱۲۰ سال اخیر و مبارزه ی آنان در کارخانه ها و نیز فعالیتهای سیاسی خواهیم داشت. درحالی که در اواخر قرن نوزدهم کارگران حق هیچ گونه مداخله در فعالیتهای سیاسی نداشتند که این امر موجب جنبش کارگری امریکا و حمایت آنها از  دستمزدها، شرایط کار، بهداشت و درمان و مسایل مربوط به کار شد و کمتر درگیر فعالیتهای سیاسی و کسب  قدرتهای  سیاسی شدند و به ندرت بطور مستقیم در سازندگی دولت سهیم بودند
تنها  چند بار سازمان دهندگان کارگری در کابینه های ریاست جمهوری گنجانده شدند و به ندرت کاندیدای ریاست جمهوری می شدند. این امر موجب شد  تا کارگران در رابطه با تصمیمات مهم  اقتصادی در مقایسه با مشارکت جنبش کارگری اروپا در امور سیاسی که در تاریخ آنها نیز از زمان سازماندهی جنبش کارگری از اواسط  تا اواخر قرن نوزدهم، مشاهده شده در رابطه با تصمیمات مهم اقتصادی در حاشیه قرار گیرند.  در ملل اروپایی جنبش کارگری  در قالب حزب کمونیست ، حزب سوسیالیست ، حزب کارگر ، حزب سبز ، احزاب کارگری و غیره به خوبی سازمان یافته اند،  کاندید و پیروز انتخابات می شوند، سیاست ها و تصمیمات اقتصادی سیاسی را تعیین و نقش بسزایی را ایفا  می کنند. در این گفتمان، ما پیرامون عوامل ایجاد این تفاوتها و چرا  کارگر آمریکایی فاقد هر گونه قدرت سیاسی  بوده است و چرایی و چگونگی  کناره گیری جنبش کارگری ایالات متحده از منظر سیاسی در طی چنین مدت زمان طولانی 
.خواهیم پرداخت

US History of Labor 

This is a brief look at US labor in the recent 120 years of struggle at the work place as well as in politics. 

Ironically, labor’s hands were cut short from politics in the late 19th century which made the American labor movement adhere to wages, work conditions, healthcare, and work-related issues and much less involved in politics and winning political power. US labor has very seldom had a hand in state building directly. Only a few times were labor organizers included in presidential cabinets, and very seldom did they run for president. This has made labor stand on the sidelines of politics in relation to major economic decisions. In comparison to European labor where their involvement in politics appears in their history since labor became organized from mid to late 19th century. In major European nations labor, well organized, in the form of Communist Party, Socialist Party, Labor Party, Green Party, Workers Part, etc. runs for office, wins elections, determines policy and political economic decisions and plays a significant role. In this talk we will delve into what explains this difference and why has American labor been so void of political power. Why and how is US labor politically sidelined for such long period of time? 

*******
************
***************
****
شنبه 5 سپتامبر - 15  شهریور
"برنامه ی یادمان زندانیان سیاسی در دهه ی شصت در ایران"
....گفت و شنودی با برخی از زندانیان سیاسی سابق 

:گفت و شنودی با

اصغر: از زندانیان دو رژیم شاه و جمهوری سیاسی

 علی دروازه غاریفعال سیاسی- زندانی سیاسی سابق و استاد دانشگاه

******************
***********
******
......به یاد میاورم
به همراه نسیم سحرگاهان
به همراه بوی مادران از خاوران
به همراه خاطره ی یاد رفیقان
.....همواره گرامی خواهم داشت یاد یاران را

    شهباز 
******
زندانی سروده ای از مهدی ایزدیار

******
********
سروده ای از محسن رجب زاده
:باز محرم
در کوچه ها و خیابان های خون آلود آبانماه
راه می افتند دوباره دسته ها
این نماد جهل و خرافه
با نوحه ی مداحان ثروت اندوز شب پرست
این باندهای سیاه
دسته های سینه زن
زنجیر زن و قمه زن براه
دستها را میبرند بر اسمان
فرود می آورند با صدای
طبل و مارش سرکوب پاسداران سرمایه
دست ها بر دهان توده ها
زنجیر ها بر دست و پا
قمه ها بر قلب خون آلود آبانماه
و اما کارگران فرا خوان می دهند برای
اعتصاب و اعتراض
برای تکمیل قیام آبانماه

محسن رجب زاده
21.09.2020

**********************
*************
*****
*****************************
شنبه 22 اوت  -  1  شهریور
انقلاب فردا و شيوه ی توليد و باز توليد اجتماعی


انقلاب در دوران كنونی يعنسی دوران جهانی شدن سرمايه بعنوان يك رابطه اجتماعی اگر به مثابه عاملی در جهت تغيير اين مناسبات نباشد، تنها قادر به تغيير در ساختار سياسی خواهد شد كه به ناچار  در خدمت به ترميم و بقائ سلطه سرمايه عمل خواهد كرد نه بيشتر .

با پویان 
 عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج  و فعال سیاسی

فایل های یوتیوب/صوتی


شيوه ی توليد :Mode of Production

باز توليد اجتماعی :Social Reproduction 

***********
*********
*******
شنبه 15 اوت  -  25   مرداد


1.  بحران کوید-19  و وضعییت امروز جهان 
با علی دروازه غاری

فعال سیاسی- زندانی سیاسی سابق و استاد دانشگاه

و
2."اعتصابات کارگری وجنبش های اجتماعی در ایران"
:با پویان 
 عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج  و فعال سیاسی

فایل های یوتیوب / صوتی

    3- بخش     

********
******
****
***

شنبه 8 اوت -18 مرداد
 "فاجعه ی انفجار در بیروت و معمای لبنان"
با پویان
 "عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج  و فعال سیاسی" 


 فایل های  یوتیوب / صوتی

 بخش -1          بخش - 2          بخش - 3

*****************************

  دو موزیک در مورد بیروت - لبنان

1.به بیروت 

"Li Beirut/لبيروت" - Fairuz, a song to honor my country Lebanon🇱🇧 through these hard times


2. خواننده فیروز: به بیروت

Le Beirut

***************************
**********************
****************
**************
مطلبی تازه از سیروس بینا
دوستان و رفقای گرامی،

جهت اطلاع دفتر سی و پنجم ژورنال نگاه - حاوی مقاله ی تازه ای از اینجانب - انتشار یافته است. نسخه ی  پی دی اف مقاله - همچنین مجموعه ی مقالات این دفتر - در لینک های زیر قابل دانلود و دسترس است. امیدوارم آن را سرِ فرصت بخوانید و نقد کنید. 

******************************
***********************
شنبه25 جولای-4 مرداد   
معضل زن کشی:"قتل ناموسی" و" 
"موج نوین اعتراض در داخل وخارج ایران
:
هما مرادی: متخصص علوم تربیتی و فعال حقوق زنان 
الیجان: فعال سیاسی و مسایل کارگری
شهین نوائی :کنشگر و فعال حقوق زنان 
 سیاوش: فعال سیاسی 
فایلهای یوتیوب/صوتی
   بخش-1        بخش-2                  بخش-3  
******* 
شنبه 18 ژوئیه  - 28 تیرماه  

"هستی و اگاهی

;میزگردی با شرکت

.پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج  و فعال سیاسی
 .جواد قاسم آبادی:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج و فعال سیاسی
 .و کیومرث عزتی: نویسنده و فعال جنبش کارگری

فایل های یوتیوب/صوتی
بخش-1

"هستی، آگاهی و کنکاشی در جنبش طبقه کارگر"
انسان بمثابه موجودی کنشگر، از آغاز حیات، با شناخت تجربی قوانین طبیعت و دخل و تصرف در جهان موجود، با گذشت هر شبانه روز، جهانی دیگر سازمان داده است
جهانی که با شناخت و تسلط بر قوانین طبیعی، یک به یک این قوانین را تحت تاثیر و حتی تحت کنترل قرار داده است و جهانی دیگر را خلق می کند
بواقع انسان امروز، خدای جهان واقع است. جهانی که هر لحظه با شناخت بیشتر و بیشتر از قوانین طبیعی و کنترل و گاه نقض این قوانین، حیات را -در کل هستی به مخاطره انداخته است
همین علم طبیعت نشان می دهد که امروز خدای جهان، یا جهانی دیگر را در خواهد انداخت و یا کل حیات را نابود خواهد کرد
در این چنین شرایطی و در چنین دورانی که ساعت پایان حیات شماره معکوس خود را آغاز کرده است،  من نوعی چه وظایفی بر عهده دارم؟
 جواد قاسم آبادی
عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج و فعال سیاسی
******
"هستی اجتماعی و آگاهی انسان"
انسان موجودی اجتماعی است، بهمین خاطر در مناسبات اجتماعی اش به آگاهی اجتماعی دست می یازد. انسان ها در جامعه از یک موقعیتمندی خاص برخوردار هستند که بربنیاد هستندگی شان به شناخت معینی نائل می آیند. آنچه مسلم است موقعیتمندی "من" مسئله ای انتخابی نیست که بنوعی از پیش تعیین شده و مربوط به تاریخ خانواده هاست. لذا برای شناخت انسان ها و جهانبنی شان لازم می اید به تاریخ ِموقعیتمندی شان نگاهی همه جانبه داشته باشیم. البته نظام سرمایه داری، گذشته از سازماندهی قدرت ساختاری و مورد نیاز خود، قدرتی را هم بمنزله ی نیروهای اجتماعی سامان داده است، چنانکه مسابقه ای اجتماعی را جهت خدمت گذار شدن نظم سازمان داده است. لذا ضرورت دارد که مثل "میشل فوکو" اینگونه قدرت را با قدرت دولتی یکسان ارزیابی نکنیم تا جایگاه انسان را بشناسیم و با 
....قدرت های سرکوبگر همگون جلوه شان ندهیم
.کیومرث عزتی: نویسنده و فعال جنبش کارگری
****

در اينكه هستی اجتماعی انسان ها، اگاهی آنان را ميسازد شكی نيست. ولی چگونه هستِی ای؟ هستی ای كه تحت تاثير مكانيسم های مناسبات توليد سرمايه دارانه از خود بيگانگی و شئی وارگی را باز توليد ميكنند و زمينه ی اجتماعی پذيرش عواملي از قبيل ايدئو
.پویان:

******
*****
  
    در خاتمه ی بحث بالا  دوست گرامی  ضمن خوانش دو سروده از مجید نفیسی و آیدا پایدار صحبتی کوتاه و ارزنده (بخش-3) درمورد اهمییت این  دو سروده ارایه دادند که  شما را به شنیدن آن دعوت میکنیم

مجید نفیسی
شاهدی برای عزت
فاتحان تاریخ را می‌نویسند اما شاهدان از راه می‌رسند با چشمهای نافذشان .که همه چیز را دیده‌اند می‌خواهم بدانم چه گذشت در هفده دیماه شصت ساعت یک ‌و‌نیم بعد‌از‌ظهر در زندان اوین بند دویست‌ و‌چهل‌ و‌شش اتاق شماره‌ی شش وقتی راحله‌ی پاسدار :از بلندگو گفت !"عزت طبائیان با کلیه‌ی وسائل
مجید نفیسی
*************


ای ابر های  آبستن عصیان
که برق ستاره ی  فریادهایتان را
جادو گران شب
به  زنجیر وار جادوی «هیس»
به چشم های گٌر  گرفته ی خیس
تبدیل کرده اند!
ای ابر های درد،
ای توده های مضاعف حسرت!
آیا دو باره  چشم های بسته ی پروازهایتان
خواب پریدن و باریدن را
تا سر زمین های کنون  فراموش  می برد ؟
***********

،از بوعزیزی تا جورج فلوید

کیومرث عزتی

*************
زیبایی  چشمهای غریبه گی
: (مهدی ایزدیار (کتاب، در آتش کده 

مطالب قبلی از مهدی ایزدیار
*************


شنبه 27 جون- 7 تیر ماه
هستی و اگاهی ، كنكاشی در جنبش طبقه ی كارگر

با پویان
 "عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج  و فعال سیاسی" 


در اينكه هستی اجتماعی انسان ها اگاهی آنان را ميسازد شكی نيست. ولی چگونه هستِی ای؟ هستی ای كه تحت تاثير مكانيسم های مناسبات توليد سرمايه دارانه از خود بيگانگی و شئی وارگی را باز توليد ميكنند و زمينه ی اجتماعی پذيرش عواملي از قبيل ايدئو

فایل های یوتیوب/ صوتی

بخش-1        بخش-2           بخش-3          بخش-4 

******
https://goftemanse.blogspot.com/2020/06/20-31.html
**************
فریاد زنده -1
برنامه ای با مهدی ایزدیار
*************************
فریاد زنده-2
برنامه ای با مهدی ایزدیار
*************************
فریاد زنده-3
***********************

شنبه 30  مه-10 خرداد

گفت و شنودی در مورد: رومینا اشرفی - قیام  و اعتراض در سراسر آمریکا نسبت  به قتل  جورج فلوید درمینیاپولیس - مینه سوتا 

پویان: عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج  و فعال سیاسی 
کیومرث عزتی: نویسنده و فعال مسایل کارگری 
     عبدی جوادزاده: استاد جامعه شناسی  
 علی دروازه غاری: استاد دانشگاه و فعال سیاسی


فایل های یوتیوب/صوتی

*****

«من هم نمی‌توانم نفس بکشم»

پاییز بود
قطره‌های خون را بر کف خیابان دیدم
و لابه‌لای نیزارهای ماهشهر
موج می‌زد و
دیدم نمی‌توانم نفس بکشم

از بلندای آبی آسمان
تن‌های جوان را دیدم 
که پاره پاره 
بر زمین می‌افتادند و
نتوانستم نفس بکشم

داس
گندم‌زاران را 
از خون رومینا
رنگین کرد

آری «من هم نمی‌توانم نفس بکشم»

«ش.احمدی»
******
...رومینا
...دوباره دختری شد کُشته در شب 

دختر و داس 

 سروده ای از شهریار دادور  

دوباره آن حدیث کهنه نو شد
دوباره شاخه ی یاسی درو شد
دوباره تیغه ی داس از کمینگاه
بر عشق ِ دختری مُهر گرو شد

دوباره دختری شد کشته در شب
دوباره شرحِ عشقی  مُرد بر لب
دوباره غیرت ِ مردانه گُل کرد
دوباره میلِ عشقی مُرد بی تب

دوباره رسم آن زنده به گوری
به تکرار آمد از آیات ِ نوری
دوباره حُکم مردانه عمل کرد
به داسی در شب از شب های کوری

دوباره زن کُشی از در درآمد
به حکم دین ، علاج از خنجر آمدـ
ـ که : زن مایملک مرد است و جز این
ـ نباشد : چونکه از پیغمبر آمد

دوباره جامعه سرگرم خویش است
به کار و عادت ِ هر روزه بیش است
به عادت بگذرد از قتل یک  عشق
چو عشق از جانب ِ زن ، ننگِ کیش است

برای زمزمه با خویش در شب
نوشتم این ترانه ی گُنگ بر لب :
ـ دوباره دختری شد کُشته در شب
دوباره میل ِ عشقی مُرد بی تب
دوباره تیغه ی داس از کمینگاه
بر عشقی شد فرو در ساکت ِ شب
دوباره . . .
دوباره ....
دو......با....ره !

شهریار دادور ـ استکهلم
27 می 2020

7 خرداد 1399 
*********
*****
دو کار از آیدا پایدار 
آیدا پایدار

آیدا پایدار
دو کار از آیدا پایدار 
**************
!قاتل اصلی رومینا حکومت اسلامی و فرهنگ مذهبی و مردسالاری حاکم آن بر جامعه است
 بهرام رحمانی 
*******
"موسیقی در مورد " استثمار نیروی کار در طول تاریخ
دیوید روویکس (متولد 10 آوریل 1967) خواننده / ترانه سرا و آنارشیست آمریکایی است. موسیقی وی به مطالبی مانند جنگ عراق 2003 ، ضد جهانی سازی و عدالت اجتماعی می پردازد. اوهمیشه از اجرای ترانه های خود در اعتراضات و تظاهرات حمایت کرده است.




***************

*******

*************

*******************

گرامی باد اول ماه می روز جهانی كارگر

امسال در شرايطی أين روز تاريخی را برگزار ميكنيم كه جهان در بحرانی عميق بسر ميبرد، بحراني كه ويروس كرونا ميزان عمق و وسعت 
آن را بشدت تشديد كرده و به همين علت شاهد نابرابری های اقتصادی ، اجتماعی در ابعاد وسيع در سراسر جهان هستيم
أين بحران در مدت كوتاهی چهره ی رسوای مناسبات سرمايه داری را بطور عريان به نمايش گذاشت.  كار گزاران جهان سرمايه داری از ترامپ گرفته تا بولسانارو و روحانی - علی رغم پيامد های مرگ بار كرونا يك صدا و بی شرمانه  صحبت از هر چه زود تر بگردش افتادن چرخه ی توليد ميكنند. از ديگر ويژگی هاي ديگر اين بحران اين بود كه چرخه ی توليد بدون حضور کارگران و زحمت كشأن امكان پذير نيست و خود بيان کننده ی  قدرت طبقه ی  كارگر جهاني است كه قادر است ناقوس مرگ سرمايه داری را بصدا در آورد، شايد امروز   اين گفته ی ماركس "كارگران جهان متحد شويد" بيش از هر زمان ديگر مصداق دارد

گرامی باد روز جهانی کارگر

به مناسبت روز جهانی کارگر

طرحی از آیدا  پایدار

*******

آموزش استفاده از پلتاک جدید - از عقاب 

***************

چند کار مشترک

مهاجرانی چون من

نهمین سالروز

 متعلق به کجایم

*********

*******

 چگونگی پیشرفت ویروس کرونا تا ساعت 7:36 شب  روز بیست و هفتم مارچ به وقت غرب آمریکا
"چگونگی پیشرفت کروید"

 ارقام بالا بر اساس آمار 
میدهد  که  تعداد 
*******
Covid-19 - اطلاعات در مورد  ویروس  کرونا
********

از  ما - برای شما

 اجرای سمفونی نهم بتهوون - توسط ارکستر سمفونی روتردام

:
همه ی ما  در صدد آنیم که خود را با واقعیت کنونی وفق داده  و در جستجوی راه حل هایی به منظور  حمایت از یکدیگر باشیم. نیروهای خلاق نیز در این زمینه  یاری می رسانند.  بیایید به گونه ای دیگر بیاندیشیم و خلاقیت خود را جهت همبستگی مان به کار بریم. چرا که اگر در کنار هم باشیم پیروزی از آن ماست
From us, for you;
We’re adjusting to a new reality and we’ll have to find solutions in order to support each other. Creative forces help us, let’s think outside of the box and use innovation to keep our connection and make it work, together. Because if we do it together, we’ll succeed.
******
نیل دیاموند و کووید-19

.نیل دیاموند سهم خود در پیشبرد جلوگیری از شیوع ویروس کورونا را ادا میکند. او روش خلاق جدیدی برای این کار پیدا کرده است. او شعر آهنگ مشهور خود (سویت کارولین) را برای استفاده به این منظور تغییر داده که با کلیک کردن روی لینک میشنوید
Neil Diamond is doing his part to promote steps to prevent the spread of the Coronavirus – and he found a creative way to do it. Diamond changed the lyrics to his iconic hit "Sweet Caroline" for a musical PSA about the virus.
*************


نوروز 1399


طرح:  کاری از آنتونی
نوروز 1399
**********

******************


گفتمان سیاسی اجتماعی

No comments:

Post a Comment