Friday, January 7, 2022

شنبه 15 ژانویه 2022 : "مباحث فلسفه ی تاریخ": با شهریار دادور

 گفتمان سیاسی اجتماعی


 19:00 اروپای مرکزی - 21:30 تهران - 13:00  نیویورک

لطفا به زمان برگزاری برنامه در بالا توجه کنید

******** 

******

شنبه 15 ژانویه 2022 : "مباحث فلسفه ی تاریخ": با شهریار دادور 

   شنبه 15 ژانویه - 2022 

:"مباحث فلسفه ی تاریخ"

"بحث هایی در مورد نگاهی به تاریخ سیاسی "

با شهریار دادور: شاعر

برای اطلاع بیشتر روی  لینک های زیر کلیک کنید

شهریار دادور در فیسبوک

صفحه ی شهریار دادور


********

شنبه 18 دسامبر2021 -27 آذرماه 

 ادامه ی بحث شنبه ی گذشته

 -2نقدی بر کتاب :"سرمایه در قرن بیست و یکم": اثر توماس پیکتی


فایل های یوتیوب/ صوتی

در اگوست سال ٢٠١٣ كتابي منتشر شد تحت نام "سرمايه داری در قرن ٢١". 
نويسنده ی اين كتاب شخصي است بنام توماس پيكيتی اقتصاددان فرانسوی. اين كتاب در مدتی كوتاه با استقبال فراوان روبرو شد و به چندين زبان از جمله فارسي نیز ترجمه شده است.
در ابتدا اين سوال مطرح ميشود كه در قرن ٢١ در ماهيیت نظام سرمايه داری چنان تغيیراتی شگرف و ماهوی صورت گرفته كه با رجوع به نقد اقتصاد سياسی ماركس قابل بررسی نيست. در اين برنامه سعی بر اين خواهد بود با نقدی به روش شناسی و نقطه نظر های مطرح شده در اين كتاب جهت روشنگری، نظری بيافكنيم.
میزگردی با: 
پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج و فعال سیاسی
 جمال: فعال سیاسی

******

شنبه 11 دسامبر -20 آذرماه
نقدی بر کتاب"سرمایه در قرن بیست و یکم"
اثر توماس پیکتی

فایل های یوتیوب/ صوتی

در اگوست سال ٢٠١٣ كتابي منتشر شد تحت نام "سرمايه داری در قرن ٢١".  نويسنده ی اين كتاب شخصي بود بنام توماس پيكيتی اقتصاددان فرانسوی، اين كتاب در مدت كوتاهی با استقبال فراوانی روبرو شد و در مدت كوتاهی به چندين زبان از جمله فارسي ترجمه شد.
در ابتدا اين سوال مطرح ميشود كه در قرن ٢١ در ماهيیت نظام سرمايه داری چنان تغيیراتی شگرف و ماهوی صورت گرفته كه با رجوع به نقد اقتصاد سياسی ماركس قابل بررسی نيست. در اين برنامه سعی بر اين خواهد بود با نقدی به روش شناسی و نقطه نظر های مطرح شده در اين كتاب جهت روشنگری، نظری بيافكنيم.

میزگردی با:
 جمال: فعال سیاسی 
پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج و فعال سیاسی

***********
شنبه 4 دسامبر-13 آذرماه 
حمید نوری: دلقک و یا جنایتکار!
گفت و شنودی در مورد دادگاه حمید نوری دراستکهلم
با شهریار دادور: شاعر
و مهرداد صبوری

فایل های یوتیوب/صوتی
*********
  شنبه 27 نوامبر- 6 آذرماه
سالگرد آبان خونین 1398
میزگردی با 
  پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج و فعال سیاسی

حاشيه نشينان (خارج از محدوده ای ها) در سال ١٣٥٧ اغلب از مهاجران روستايي بودند كه بعلت رشد مناسبات  سرمايه داری در روستاها، امكانات معيشتی روستايی خود را از دست داده بودند وبرای ادامه معاش آواره ی شهرها شدند.  ولي از آنجایی كه شهر فاقد ظرفيت پذيرش آنان بود به حاشيه شهرها رانده شدند وبا ساختن 
آلونك های خشتِی و گلی و حتی حلبی و بدون هيچ گونه امكاناتی از قبيل آب لوله كشی، فاضلاب، و برق در آنجا مسكن گزيدند.  فقدان شغل دايم در نتيجه ی فشار اقتصادی مستمر، امكان جذب آنان را به زندگي شهری را غير ممكن ساخته بود. هم از نظر اقتصادی وهمچنين فرهنگی، اين توده  ی وسيع كه بار توشه ی  فرهنگي آميخته به سنت و مذهب را با خود بدوش ميكشيدند در بستر شرايط انقلابی و جنگ قدرت در شرايط  خاص تاريخی و مؤقتی اجتمايی با پذيرش تحميلی هويت "مستضعف" كه بار سنگين ايدیولوژيك را با خود به همراه داشت  به دفاع از اسلام و حمايت از اين جريان سياسي گردن نهادند و به "امت در صحنه " و يكي از پايه های اصلي رژيم تبديل شد. حال سوال اين است ؟ كه بازماندگان و فرزندان آنان كه محصولات روابط اجتمايی دوران ٤٠ و اندی سال گذشته اند، چگونه يكباره با زير سوال بردن هويت خود وارد صحنه ميشوند ولي نه به مثابه ی امت حامی رژيم، بلكه انسان هایی كه كليت هويت اين رژيم را بزير سوال ميبرند و به "انسان آبان"  تبديل ميشوند
   
   و الیجان: فعال سیاسی-کارگری
یاد جان باختگان آبان ۹۸ را گرامی بداریم
در آبان ماه ۹۸ دو سال پیش اکثریت مردم در اعتراض به گران شدن بنزین در بیش از ۱۷۰ شهرهای ایران دست به اعتراضات گسترده زدند رژیم جمهوری اسلامی از ترس از گسترش اعتراضات مردمی به مدت چند روز تمامی امکانات خبر رسانی را مسدود کرده و در سکوت به کشتار مردم در را در دستور کارش قرار داد وسازمان های مدافع حقوق بشر از کشتار بیش از ۱۵۰۰ نفر و دستگیری هزاران نفر را که در زندان در زیر شکنجه در سکوت کشته می شوند و اجساد کشته شدگان را در بیابان ها و یا در کانال های آب ویا در رودخانه ها رها می کند. تا از این طریق هم انتقام سختی از معترضین می گیرد و طرف دیگر رعب و وحشت را در جامعه نهادینه کند
سرنگون باد جمهوری اسلامی سرمایه داری ایران.. زنده باد آزادی

فایل های یوتیوب/صوتی
بخش-1    بخش-2    بخش-3
********
*****
  شنبه 20 نوامبر-29 آبان برنامه ی بحث و گفتگو در GSE نخواهیم داشت.  
*********
******
شنبه 13 نوامبر2021-22 آبان 1400  
با عبدی جوادزاده-استاد جامعه شناسی  
اعتصابات اخیر کارگران و نیروی کار در آمریکا 

فایل های یوتیوب/صوتی

بخش-1      بخش-2      بخش-3

در طی دهه های پیشین تا کنون ما هرگز شاهد چنین موج وسیعی از قیام های کارگری در بین زحمتکشان آمریکا  نبوده ایم که اینگونه جسورانه در راستای پیشبرد آگاهی عمومی عمل کنند.  حتی روزنامه نگارانی که عموما در زمینه ی   نیروی کار در ایالات متحده گزارش می دهند، از احساس غیرمنتظره  و کم سابقه ی مردم در خصوص توجه آنها به این  گزارش های کاری متحیر و خوشحال هستند.  توضیحات روشنی جهت چگونگی دستیابی نیروی کار ایالات متحده به این مرحله وجود دارد: بیماری همه گیر کرونا  به میلیون ها کارگر ثابت کرد که کارفرمایان شان برای زندگی آنها ارزشی قائل نیستند. تقاضای بالای کنونی برای نیروی کار،  به کارگران این فرصت را می دهد که آنچه را که ارزش دارند مطالبه کنند و پس از نیم قرن افزایش نابرابری، اتحادیه ها دوباره  مورد محبوبیت قرار می گیرند.  با این وجود، این توضیحات هرگز بیانگر شور و هیجان همگانی تماشای کارگران و کارکنان درآمریکا نیست  که به کارفرمایان شان میگویند ما کار شما با دستمزد های ناچیزتان را نمیخواهیم، ما خواستار دستمزد و برخورد بهتر (در مقیاس جهانی) با ما در محل کار هستیم.

در این گفتار به بررسی  معنای واقعی اتحاد برای طبقه ی کارگر در این  برهه ی حساس در تاریخ آمریکا،  جهت غلبه بر نیروهای ضد کار که توسط سیاست های نئولیبرالی شکل گرفته، خواهیم پرداخت.

In decades of organized labor we have not seen this sort of wave of labor uprisings bold enough to smash into mainstream consciousness. Even journalists who usually report on labor in the US are intoxicated on the unfamiliar sensation of people paying attention to labor reporting. There are some obvious explanations for how US labor has reached this stage: the pandemic proved to millions of working people that their employers didn’t value their lives; the current high demand for labor gives workers the luxury to demand what they’re worth; and after a half-century of rising inequality, unions are becoming popular again. However, these explanations don’t capture is the contagious thrill of watching working people in American tell their boss to keep their miserable paying jobs and they want better pay and better treatment at work on a national scale. In this talk we will examine what solidarity means for American working class and whether this is a moment in American history to overcome the anti-labor force fomented by neoliberal policies. 

*******
شنبه 6 نوامبر-2021 -15 آبان 1400-
برنامه ی گفت و شنود نخواهیم داشت.  
*****
***
شنبه 30 اکتبر- هشتم آبان ماه   
*به مناسبت ۲۵ نوامبر روز جهانی علیه خشونت بر زنان *و دختران
:بحث و گفتگو پیرامون
نظام ستم جنسیتی، بخصوص خشونت جنسیتی و جنسی به مثابه ِی یکی از مهمترین موانع وقوع جنبش ها و اعتراضات صنفی، سیاسی-مدنی در جهت تغییر و تحول به جهانی دیگر که ممکن است


با همکاری:هما مرادی از فعالین فمینیستی - چپ مستقل
فایل های یوتیوب/صوتی
********

سروده ای از محسن رجب زاده در وصف زنده یاد داود مدائن

******
***********
آبان
سروده ای از محسن رجب زاده 
باز پاییز با طراوت 
با صدای باد و باران
کوچه های رنگ‌بندی 
با گل و برگ درختان
رنگ های سرخ و خونین 
یادگار ماه آبان 
ماه آبان و جوانان
می درد جامه به تن ، آن مام میهن
می غرد کوه دماوند
تا به کی در سوگ نشستن
تا به کی در سوگ یاران
اندک اندک گرد هم ما جمع آییم 
داد خون عاشقان را می ستانیم

محسن ۲. ۸. ۱۴۰۰
********
شنبه 23 اکتبر2021-1 آبان 1400
"گفت و شنودی در مورد  برنامه ها"
 این برنامه به صورت بحث آزاد برگزار خواهد شد و دوستان شرکت کننده در این گفت و شنود  زمان مساوی برای ارائه ی بحث خواهند داشت 

********** 
مطلبی جدید از سیروس بینا درمورد افغانستان
رفقا و دوستان گرامی،
چنان که اطلاع دارید، اینجانب مدتی است مشغول نوشتن کتابی در مورد دوران گلوبالیزاسیون، فروپاشی جهان آمریکائی پس از جنگ دوم جهانی، و افول بی بازگشت قدرت هژمونیک آمریکا هستم. فصلی از این کتاب در باره ی افغانستان، تسخیر و به خاک و خون کشیدن مردم این کشور از جانب آمریکا است. 

***********
شنبه 16 اکتبر2021-24 مهرماه 1400
ادامه ی بحث شنبه ی گذشته:
"نژاد و سیستم عدالت کیفری در آمریکا" 

 با عبدی جوادزاده  
استاد جامعه شناسی  
 دوستان شرکت کننده در این گفت و شنود  زمان مساوی برای ارائه ی 
بحث خواهند داشت.
فایل های یوتیوب/صوتی
بخش-1          بخش-2

 در این جلسه ی گفتگو  به بررسی نقش نژاد، به عنوان یک پایگاه غالب در سیستم عدالت کیفری پرداخته میشود.    
از سال ۱۶۱۹ نژاد، نقش عمده ای در برده داری، دستگیری، کیفر خواست، محکومیت و حبس افراد در آمریکا ایفا کرده است.
از دوران لغو برده داری در سال ۱۸۶۳ آمریکایی های افریقایی تبار، همواره درگیر مبارزات و درگیری با سیستم عدالت کیفری بوده اند. 
تحقیقات بیشتردر این زمینه، بیانگر این است  که سیستم عدالت کیفری و به ویژه  حبس، به عنوان شکل نوینی از برده داری و کنترل اجتماعی سیاهان در آمریکا عمل کرده است. 
در حالی که مردان سیاه  در آمریکا تنها 6 درصد کل جمعییت این کشور را تشکیل میدهند،  42 درصد کل  زندانیان  کشورآمریکا سیاه هستند! در این گفتگو به این تناقض پرداخته میشود.

*****
**********
***************
شنبه 9 اکتبر2021-17 مهرماه 1400
نژاد و سیستم عدالت کیفری در آمریکا
 با عبدی جوادزاده  
استاد جامعه شناسی  


 در این جلسه ی گفتگو  به بررسی نقش نژاد، به عنوان یک پایگاه غالب در سیستم عدالت کیفری پرداخته میشود.    
از سال ۱۶۱۹ نژاد، نقش عمده ای در برده داری، دستگیری، کیفر خواست، محکومیت و حبس افراد در آمریکا ایفا کرده است.
از دوران لغو برده داری در سال ۱۸۶۳ آمریکایی های افریقایی تبار، همواره درگیر مبارزات و درگیری با سیستم عدالت کیفری بوده اند. 
تحقیقات بیشتردر این زمینه، بیانگر این است  که سیستم عدالت کیفری و به ویژه  حبس، به عنوان شکل نوینی از برده داری و کنترل اجتماعی سیاهان در آمریکا عمل کرده است. 
در حالی که مردان سیاه  در آمریکا تنها 6 درصد کل جمعییت این کشور را تشکیل میدهند،  42 درصد کل  زندانیان  کشورآمریکا سیاه هستند! در این گفتگو به این تناقض پرداخته میشود.
فایل های یوتیوب/صوتی


****
                  Race and the US Criminal Justice System                                                         
In this talk we will examine the role of race as a master status in the American criminal justice system. Race has played a significant role on enslavement, arrest, indictment, conviction, and incarceration, since 1619. Since the freeing of slaves (Emancipation Proclamation) in 1863, the narrative of African Americans is one of struggle and entanglement with the criminal justice system. More research has indicated that the criminal justice system and more specifically, incarceration, functions as a new form of slavery and social control for blacks in America. While black males are only 6% of the US population, they make 42% of all inmates in the country. The great disproportion will be delved into and examined in this talk.

*******
***********
***************
********
*******************
*************************
سروده ای از مهدی ایزدیار

روز ها  می گذرند
...................

روز ها می گذرند

همچون  تیرِ کمانی،

 

و من در رأسِ تیرِ کمانِ سرنوشت

در چشم هایم

و در قلبم

از وحشتِ بر خوردِ با انتها

 صفیرِ صدای درد می شوم،

و خود خواهی کمان تیر را

همچون  سیلیِ سرنوشت، در زیرِ چشم هایم

همراه با آبِ اشک هایم  اعتراض.

 

زمان می گذرد

افتان و خیزان

راه را می سازم

و شادیِ بزرگ را

در پشتِ سر

به جای می گذارم،

 

و خود، شادی را

در پنهان ترین  پستوی وجودم

همراه با دانستن راهِ گذشته

با اشک

خنده می شوم

و صورتِ کبودم

خندان

درد می کشد.

و عبور خویش را از فراز

به حسِّ روز ها، که می گذرند

مبدّل می کنم،

و شب به افتادن

و روز را به بلند شدن

و تکرار را همراهِ آبِ خونِ سبزم

راه می سازم

و شادی را

همچون زوزۀ تیری

از دریچۀ گوش هایم

به قلبم

جاری.

 

من قطرۀ کوچک روز را

در سیاهیِ شب، می فهمم

و روز را در دلِ این شبِ بزرگ

دوست دارم

 

و می خواهم

روز را همچون نوزادِ کوچکِ خوب

در دلِ این شبِ بزرگ

از شیرِ سفیدِ پستان هایم

سیر کنم .

 

و روزی

روز

همچون جوانی

مرا به فراموشیِ کبودیِ صورتم

راه خواهد برد

 ومن

دردِ صورتم را

به یاد خواهم آورد

و همراهِ روز

شب را

به میهمانی

به دیدنِ درختانِ سبزِ باغ

دعوت خواهم کرد .

 

... من قطرۀ کوچک روز را

    در عمقِ سیاهی شب

    دیدم

      و صورتم از درد

         تیر کشید .

ص183

مهدی ایزدیار(فصل پنجم)

اسپانیا. موستولس 1987

********
****************
**************************

سروده ای از محسن رجب زاده                                                                                                        
گر چه شهر را خواباندند به لالای سکوت و اختناق
گر چه خواباندند ان همه شور و اشتیاق
لیک اینک کودکان ان زمان از خواب خوش برخاسته اند
فکرها باز ، جامه و رزم جدید اراسته اند
میروند تا حق بستانند از ضحاک زمان 
از برای رزم خود ، پرچمی از رنگ خون افراشته اند1                                                                           

محسن رجب زاده     سوم  اکتبر 2021
  
سروده های قبلی محسن رجب زاده  
***********
***************
شنبه 2 اکتبر2021-10 مهرماه 1400
" چشم انداز سیاسی ایران"
"ادامه ی بحث"

چشم انداز سیاسی ایران، نگاهی دارد به شرایط منطقه، دولت نظامی جمهوری اسلامی، شخص رئیسی، اعتصابات واعتراضات کارگران، زحمتکشان و دیگر اقشار اجتماعی، معلمان، وکلا، زنان، دانشجویان و بازنشستگان و  و ...   رژیم جمهوری اسلامی، دولتی نظامی با بحرانی عمیق غرق در مفاصد دولتی و اجتماعی و بحران سیاسی در سیاست داخلی و خارجی، برجام و تحریم و نا توانی رژیم در حل مشکلات اجتماعی است.  به همین دلایل ، برای رسیدن به آزادی و مطالبات رفاهی انسانی مردم، رژیم جمهوری اسلامی به عنوان یک مانع ارتجاعی استبدادی سرمایه داری  می باید سرنگون شود
دوستان شرکت کننده در این گفت و شنود  زمان مساوی برای ارائه ی بحث خواهند داشت.

فایل های یوتیوب/صوتی
*********
**************
******************
شنبه 25 سپتامبر2021-3 مهرماه 1400
" چشم انداز سیاسی ایران"

چشم انداز سیاسی ایران، نگاهی دارد به شرایط منطقه، دولت نظامی جمهوری اسلامی، شخص رئیسی، اعتصابات واعتراضات کارگران، زحمتکشان و دیگر اقشار اجتماعی، معلمان، وکلا، زنان، دانشجویان و بازنشستگان و  و ...   رژیم جمهوری اسلامی، دولتی نظامی با بحرانی عمیق غرق در مفاصد دولتی و اجتماعی و بحران سیاسی در سیاست داخلی و خارجی، برجام و تحریم و نا توانی رژیم در حل مشکلات اجتماعی است.  به همین دلایل ، برای رسیدن به آزادی و مطالبات رفاهی انسانی مردم، رژیم جمهوری اسلامی به عنوان یک مانع ارتجاعی استبدادی سرمایه داری  می باید سرنگون شود

فایل های یوتیوب/صوتی

***************
**********
*****
 27 شهریور-18 سپتامبر
 نسل کشی دهه ی شصت - کشتار تابستان 67   

 :و گزارشی از 
برگزاری یک هفته اعتراض سراسری علیه جمهوری اسلامی در خارج از کشور 

با الیجان: فعال سیاسی- کارگری 

فایل های یوتیوب/ صوتی
************************
******************
********

***********
*********************
*****************************


 20 شهریور-11 سپتامبر
"  واقعه ی یازدهم سپتامبر "
"بررسی واقعه ی 11 سپتامبر به عنوان  یک رخداد تاریخی"
  با پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج و فعال سیاسی 
و  
گزارشی در مورد:  فراخوان برای برگزاری یک هفته اعتراض سراسری
 علیه جمهوری اسلامی در خارج از کشور  
با الیجان: فعال سیاسی- کارگری 

فایل های یوتیوب/صوتی 
بخش-1             بخش-2 

************
*******
****
  13 شهریور-4 سپتامبر 
 گفت و شنودی در مورد " افغانستان"

فایل های یوتیوب/صوتی

بخش-1         بخش-2          بخش-3

نـادیا انجمن

.نا د یا انجمن شاعر افغان که در 25 سالگی  به دست همسرش  به قتل رسید 

نادیا انجمن، دانشجوی بیست و پنج ساله و زن غزل سرای افغان در پاییز هشت سال پیش به دست شوهرش که کارمند دانشکده ادبیات بود به قتل رسید و به جای پر پرواز یافتن، جسم بی جانش راهی گورستان شد،  دنیا به کام نادیا  زهر شد،آن مشت ستمگری که بر دهانش کوبیده شد همه نغمه ها و نجواهایش را برای همیشه خاموش کرد
یادش گرامی

  سروده ای از نادیا انجمن 

نيست شوقی که زبان باز کنم، از چه بخوانم؟

من که منفور زمانم، چه بخوانم‌ ؟ چه نخوانم

چه بگويم سخن از شهد، که زهر است به کامم

وای از مشت ستمگر که بکوبيده دهانم

نيست غمخوار مرا در همه دنيا که بنازم

چه بگريم، چه بخندم، چه بميرم، چه بمانم

من و اين کنج اسارت، غم ناکامی و حسرت

که عبث زاده‌ام و مهر ببايد به دهانم

دانم ای دل که بهاران بود و موسم عشرت

من پربسته چه سازم که پريدن نتوانم

گرچه ديری است خموشم، نرود نغمه ز يادم

زان که هر لحظه به نجوا سخن از دل برهانم

ياد آن روز گرامی که قفس را بشکافم

سر برون آرم از اين عزلت و مستانه بخوانم

من نه آن بيد ضعيفم که ز هر باد بلرزم

دخت افغانم و برجاست که دايم به فغانم

چند ویدیو درباره ی نـادیا انجمن





*************************
**************
********
     6 شهریور 1400-28 اوت 2021
گفت و شنودی با:
 پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی در خارج - فعال سیاسی

"مفهوم نئوليبراليسم"

يكی از ويژگی های مفهوم نئوليبراليسم هم در درون جنبش سوسياليستی و هم در نظرگاه راست گرايان، جنبه ی مبهم بودن آن است و هر كس از زعم خود دركی متفاوت از اين مفهوم ارائه ميدهد. اين اغتشاش مفهومی باعث فقدان دركی علمی از اين واقيیعت ميشود كه امر شناخت از آن را مشكل ميكند. بعنوان نمونه اينكه نئوليبراليسم به چه پديده ی اجتماعی دلالت دارد، حتی روشن نيست.

فایل های یوتیوب/صوتی

بخش-1         بخش-2          بخش-3   
**********************
****************
********
 30 مرداد 1400-21 اوت 2021

"میزگرد تئوری های انقلاب و موانع اجتماعی-سیاسی آن در ایران-2"
میزگردی با :
پانته آ بهرامی:موانع و پتانسیل در فرایند حرکت یه سوی انقلاب
  ایلیجانفعال سیاسی - کارگری

فایل های یوتیوب-صوتی

    بخش-3     بخش-2     بخش-1

در این گفتگو سعی خواهد شد تا به تجزیه و تحلیل دلایل (9 دلیل زیر) اینکه چرا جمهوری اسلامی تاکنون برای 42 سال قادر به ماندن و  حکومت در ایران بوده - پرداخته شود.

1. اسلام و ارزشهای اسلامی- ضد امریکایی بودن و دادن قدرت به طبقات محروم.

2. کوج شهرنشینان و حاشیه نشینان.

3.جنگ ایران وعراق (ادغام اسلام و ناسیونالیزم) و گروگان گیری آمریکایی ها.

4.سپاه پاسداران و تبدیل آن به  سازمان یافته ترین ارگان حکومتی  بعد از جنگ با عراق.

5.انحصارو کنترل اقتصاد مملکت توسط سپاه پاسداران.

6.نفت.

7.نئولیبرالیزم در کلیه ی زمینه های سیاسی - اقتصادی- اجتماعی و مذهبی.

8.تلاش آگاهانه از طرف دولت در مورد چگونگی و زمان عقب نشینی.

9. نبودن آلترناتیوهای واقعی سیاسی هم از نظر سازمانی و هم از نظر مفهومی.

In this talk we will attempt to form an analysis on reasons why the Islamic Republic of IranIn this talk we will attempt to form an analysis on reasons why the Islamic Republic of Iran has been able to hold on to power for over 42 years:

*Islam and Islamic values, Anti-Americanism, giving power to the powerless

*Rural to urban migration

*Iran/Iraq war (merging Islam and Nationalism), and American hostages

*IRGC (Sepah-e Pasdaran) becoming the most organized entity after the Iraq war

*IRGC's monopolization of the economy

*Oil

*Neoliberalism in all areas of politics, economics, societal, and religion)

*A conscious effort on behalf of the state on how and when to retreat

*Lack of a real political alternative, both conceptually and organizationally

               .Lack of a real political alternative, both conceptually and organizationally 

**********
*******
****


******************
**********
******

 23 مرداد 1400-14 اوت 2021

"میزگرد تئوری های انقلاب و موانع اجتماعی-سیاسی آن در ایران"
 با :
عبدی جوادزاده: استاد جامعه شناسی
پژمان رحیمی: پژوهشگر علوم اجتماعی
  ایلیجانفعال سیاسی - کارگری
 پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی - فعال سیاسی

فایل های یوتیوب-صوتی

   بخش-3     بخش-2     بخش-1

ایرانیان با وجود بیش از 40 سال مقاومت و قیام در برابر سرکوب و خفقان هنوز به نتیجه ی مطلوب خود دست نیافته اند. در این بحث به طور خلاصه به تئوری های مدرنیزاسیون و مارکسیسم در رابطه با مسایل اجتماعی در ایران و به دلایل اینکه چرا ما تا به حال شاهد نتایج دلخواه نبوده ایم پرداخته خواهد شد. در رابطه با این تئوری ها میتوانیم به دلایل عواملی که مانع رشد جنبش فعال توده ها در نیل به ایجاد حکومت های دمکراتیک میشوند پی ببریم. 

:Theories of Revolution and Sociopolitical Impediments in Iran
For more than 40 years Iranians have risen to oppose and resist oppressive measures in Iran, resulting in not much change, however. This talk will briefly review Modernization and Marxist theories in relation to Iran and delves into several reasons why we have not witnessed favorable results. In relation to these theories can we figure out what has stopped the persistent movements of the masses in Iran to achieve a more democratic society
****************
***********
*******

*************
********
 16 مرداد 1400 - 7 اوت 2021

"تئوری های انقلاب"
:میزگردی با
با عبدی جوادزاده:استاد جامعه شناسی

  ایلیجانفعال سیاسی - کارگری
 پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی - فعال سیاسی

در دهه های اخیر انقلاب حقیقی در دنیا رخ نداده است.  این گفتمان به طور اجمالی به مرور برخی از نظریه های انقلاب و نیز عوامل بازدارنده در  تحول و ناآرامی های گسترده ی جمعی جهت دستیابی به قدرت لازم، سازماندهی و سرنگونی دولتهای موجود می پردازد. در رابطه با این نظریه ها، سوال اینجاست که چگونه میتوانیم عواملی که باعث ناتوانی وعدم موفقییت توده ها در ایران برای دستیابی به نتایج دلخواه شده است را بیابیم!  

For a few decades real revolutions have not occurred. This talk will briefly review some theories of revolution, and will delve into what has stopped great mass upheavals to gather enough force, organize, and overthrow extant states. In relation to these theories 
can we figure out what has stopped the persistent movements of the masses in Iran to achieve favorable results?

************
 9 مرداد 1400، 31 ژوییه2021
بررسی خیزش تیرماه 1400 خوزستان
با پژمان رحیمی
 پژوهشگر علوم اجتماعی

خیزش مردم خوزستان به کم‌آبی و مدیریت فاجعه‌بار منابع آبی که منجر به نابودی هستی آنان شده است، در دو هفته‌ی گذشته الهام‌بخش دیگر مناطق برای اعتراض به فقر و فلاکت گسترده‌ در ایران شده است. در این بررسی، شناخت علل و زمینه‌های این قیام و چرایی و چگونگی همبستگی آن با مبارزه‌ی سراسری و هماهنگ برای سرنگونی انقلابی رژیم سیاسی حاکم، مورد بحث و توجه قرار خواهد گرفت.

فایل های صوتی

*************
********
*****
با آرزوی روزهای بهتری برای همه ی دوستان، 
برنامه های آینده ی  بحث و گفتگو بزودی اعلام خواهد شد.  

 19:00 اروپای مرکزی - 21:30 تهران - 13:00  نیویورک

لطفا به زمان جدید برگزاری برنامه در بالا توجه کنید

***********
 هشتم خرداد 1400، 29 ماه می 2021 
اوضاع سیاسی جمهوری اسلامی و انتخابات ریاست جمهوری 
 میزگردی با ایلیجانفعال سیاسی - کارگری
 و
 پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی - فعال سیاسی   
فایل های یوتیوب/صوتی

******************
*************
*******
اول خرداد 1400، 22 ماه می 2021 
بحران اخیر در خاورمیانه
وقايع دو هفته ی گذشته در نوار غزه و شهرهايی در مناطق شرق بيت المقدس يكبار ديگر مسئله ی  فلسطين را در مركز توجه جهانيان قرار داده، و البته چنين فجايعی كه سال هاست در اين منطقه رخ ميدهد امر جديدی نيست ، ولی با به قدرت رسيدن راست ترين جريانات سياسي تحت رهبری ناتانياهو با اعمال پيشبرد عريان سياست آپارتاید و كلونياليسم بيان آشكار بربريت قرن كنونی است. وقايع كنونی تنها مقطعی از روندی است كه دقيقا هفتاد و سه سال پيش شروع شد و تا به امروز ادامه دارد.
با پویان;  
عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی 

********
*****
شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 15 ماه می2021 
 "کووید-19 و بحران کنونی در دنیا و ایران"
فایل های یوتیوب/صوتی
گر چه به نظر ميايد كه كرونا در اغلب نقاط جهان بطور نسبي كنترل شده ولی در ساير نقاط جهان از جمله ايران  همچنان روزانه جان هزاران هزار انسان را ميگيرد و گويا اين داستان سر دراز دارد.  كرونا زير پوست روابط سرمايه داری شكل گرفت و خيلي زود خلق خوی آن را هم گرفت. پس بی مناسبت نيست كه در برخورد و مبارزه با آن دركِی زائده وار از مناسبات سرمايه داری از آن داشته باشيم.  با نگاهی اجمالی به آمار مبتلايان و كشته شدگان كه اغلب از لايه های آسيب پذير جامعه اند خود دليلی بر اين ادعاست، واين واقعيت انكار ناپذير دوران كنونی ما است. در نتيجه عملكرد ويروس كرونا تنها يك عملكرد بيولوژيك نيست بلكه توامان اجتماعی، سياسی و هم چنين ايدیولوژيك هم ميباشد، و در اين بستر أست كه بايد آن را شناخت و به مبارزه با آن پرداخت

 ....پویان

 

 بحران سرمایه داری، بحران کرونا و کووید بر اقتصاد جهانی وایران، مرگ و گرسنگی برای طبقه ی تهیدست و ورشکستگی بورژوازی متوسط  و ثروت اندوزی سرمایه دارها، تازه ترین شرایط واکسیناسیون درهمه ی کشورها ی دنیا، آیا تزریق واکسن بی خطر است؟


  .....ایلیجان 

 میزگردی با ایلیجان: فعال سیاسی و کارگری
 و
 پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی  
**********
*********
*******
بت‌ْوارگیِ سرمایه، دوران‌ْبندیِ سرمایه‌داری و معمّای گلوبالیزاسیون 
📍(نقدی بر خاستگاهِ «چپ سنّتی» در چگونگیِ صعودِ چین و افولِ جهانِ آمریکا)  
🎙گفتاری از پروفسور سیروس بینا
لینک یوتیوب:   https://youtu.be/5lp_pucRXgI
******

شنبه 18 اردیبهشت 1400 - 8 ماه می 2021

 بررسی فرهنگ خشونت در آمریکا
با عبدی جوادزاده 
استاد جامعه شناسی در آمریکا 

قسمت دوم 

فایل ها ی یوتیوب / صوتی 

بخش-1         بخش-2       بخش-3       بخش-4 

مبحث خشونت و خاستگاه آن  بسیار پیچیده است. همه ی انسانها از غریزه ی خشم برخوردارند،  اما این بدان معنی نیست که هر انسانی حتا در تنش زا ترین شرایط دچار خشم گردد. توضیح خشونت همواره شامل ترکیبی از تأثیر عوامل طبیعی و بیرونی  - زیستی، اختیار و اراده ی فردی و محیط زیست است.  امروزه ، با تحقیقات بسیار پیرامون علل خشونت انسان ، درک اینکه کجا مقصر اعمال خشونت آمیز هستیم ، دشوار است. 

توماس هابز ، فیلسوف قرن هفدهم بر این باور بود که که انسان ها در حالت طبیعی حیات خود  "تند خو، بی رحمانه و کوتاه" زیسته اند. به ویژه  انسان ها ، بیش از بسیاری از حیوانات دیگر ، از همان لحظات اولیه  گونه هایی خشن محسوب می شدند. خشونت همنوع (خشونت مقابل گونه های خود ما) در بین پستانداران بسیار اندک و حدود  0.03 درصد می باشد. اما  میان انسان ها و خویشاوندان ما  به میزان  2٪ می رسد که تقریباً بالاترین میزان خشونت درون گونه ای تمام حیواناتی است که مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند. 

عده ای  بر این باورند  که هر چه جامعه خشونت را در شرایط خاص (مانند جنگ ، مجازات اعدام و قتل قابل توجیه) مشروعیت بخشد، خشونت نامشروع (مانند سرقت و قتل) بیشتر خواهد بود. این باور اغلب به عنوان نظریه ی "سرریز" شناخته می شود  که نشان می دهد ارزش ها و توجیهات خشونت در زمینه ها و موقعیت های مورد تأیید از منظر اجتماعی "موجب فراگیری  سایر موقعیتها شده" و منجر به اشکال نامشروع خشونت می شود.  

در این گفتمان  به طور کلی خشونت و تمایل شدید فرهنگ آمریکایی به خشونت، طی 3 قرن گذشته بررسی خواهد شد. 

Meerket
  


Neanderthal

*****

The story of violence, and where it comes from is a complex one. All humans share a rage instinct, but not every human turns to rage in even the most stressful situations. The explanation for violence has always involved a mix of natural and external influences-biology, free will, and the environment. Even today, with so much research on the causes of human aggression, we find it hard to understand where to lay blame for violence acts

Seventeenth century philosopher Thomas Hobbes said that humans in their natural state lived “nasty, brutish, and short" lives. Humans, more so than most other animals, have been particularly violent species, beginning from our earliest moments. The general conspecific violence (violence against our own species) among mammals is very low, 0.03%. But among humans and our primate cousins, the number jumps to 2%, almost the highest level of intraspecies violence of all animals studied

There are those who believe, the more a society legitimates violence in certain situations (e.g., war, capital punishment, and justifiable homicide), the more illegitimate violence (e.g., robbery and murder) there will be. This is sometimes referred to as spillover theory, which suggests that the values and justifications for violence in socially approved settings “spill over” into other settings and result in illegitimate forms of violence 

This talk will examine violence in general and the strong propensity of American culture toward  violence in the past 3 centuries


***********


زیبایی چشمهای غریبه گی - صحبتی با مهدی ایزدیار


*****

گرامی باد اول ماه می، روز جهانی کارگر 

به مناسبت روز جهانی کارگر: طرحی از آیدا پایدار

"گرامی باد روز جهانی کارگر"

روز جهاني كارگر را در شرايطي گرامی ميداريم كه بعلت وجود ويروس كرونا و بحران ناشئ از ان كارگران جهان را درشريط دشواری قرار داده، كارگران هم وطن ما علاوه بر اين مشقت با حكومت كارگر ستيز هم  روبرواست. حكومتي كه ابتدائی ترين حقوق آنان يعنی حق حيات را برسميت نمي شناسد.  به همين علت مبارزه برای حقوق عقب افتاده، و دستمزد كافی براي زنده ماندن،  بخش مهمی از  مطالبات كارگران ايران را در بر ميگيرد.
اگر تجربه ی ويروس كرونا محكی بود بر اثبات واقعيت جهانی شدن و مبارزه با آن بجز در يك همبستگی جهانی امری امكان ناپذير است، مبارزه ی كارگران جهان هم بدون يك همبستگي جهانی در مقابل ويروس سرمايه، امری غير ممكن خواهد بود .

"زنده باد روز كارگر!"

" ياد كارگران مبارز شيكاگو گرامی باد!!"

************
"موسیقی در مورد" استثمار نیروی کار در طول تاریخ

دیوید روویکس (متولد 10 آوریل 1967) خواننده / ترانه سرا و آنارشیست آمریکایی است. موسیقی وی به مطالبی مانند جنگ عراق 2003 ، ضد جهانی سازی و عدالت اجتماعی می پردازد. اوهمیشه از اجرای ترانه های خود در اعتراضات و تظاهرات حمایت کرده است.
**********

*****


*******
شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 24 آوریل 2021

  بررسی فرهنگ خشونت در آمریکا

:با عبدی جوادزاده 
استاد جامعه شناسی در آمریکا 

قسمت یکم 

فایل های یوتیوب / صوتی

بخش-1           بخش-2

 در طی دهه های گذشته ، ایالات متحده ی امریکا، همواره یکی از خشن ترین و نا امن ترین ملت ها در جهان بوده است. این خشونت را می توان در فرهنگ، هنر، نظام عدالت کیفری و به ویژه در عرصه ی سیاسی مشاهده کرد.  طی 4 ماه گذشته در سال 2021، 147 مورد تیراندازی دسته جمعی در امریکا به  ثبت رسیده است. در پایتخت این کشور ، واشینگتن دی. سی.  خشونت با اسلحه به طور میانگین، جان 19 تن را به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر می گیرد. ایالات متحده بیش از هر ملتی در جهان، مسئول مرگ و کشته شدن "دیگران" است.  گرایش شدید به خشونت در فرهنگ آمریکایی موج می زند و اینطور به نظر میرسد که به طور کلی آمریکایی ها بیشتر و بیشتر نسبت به تیراندازی ها، قتل و خشونت بی تفاوت  میشوند. در این گفت و شنود، به شرح و تحلیل ارتباط تنگاتنگ میان فرهنگ آمریکایی و خشونت پرداخته خواهد شد
Synopsis 
Consistently, over the decades, US has been among the most violent nations in the world. This violence can be observed in the culture, in arts, in the criminal justice system, and certainly in the political realm. In the past 4 months in 2021, there have been 147 mass shootings in the US. In the nation's capital, Washington DC, gun violence takes the lives of 19 people per 100,000, on average. Externally, the US is responsible for more deaths, the killing of 'others', than any nation in the world. There is strong inclination toward violence in the American culture and its population is becoming more and more desensitized toward shootings, murder, and violence in general. In this talk the intense relationship between the American Culture and violence is explained and analyzed. 



******
********

"با سیروس کار"
مددکار اجتماعی و فعال سیاسی


فایل های یوتیوب/صوتی
بخش-1        بخش-2       بخش-3  


*******
*********
 بهاران خجسته باد

نوروز خجسته از بهترين جلوه های تاريخ و فرهنگ ما در پاسداشت و ستايش نوازی طبيعت  و شادی و آرامش زندگی مردمان ما است.

سالي كه گذشت گر چه براي مردم ايران سالي مملو از فشار های اقتصادی، اجتماعی،سياسی ، تبعيض جنسيتی و سركوب افزون تر بود، با اين حال اميدواريم سال نو سال دستيابی مردم ايران به خواسته هايشان باشد، سالي توأم با صلح، آرامش، عدالت و آزادی و بهروزِی و شادمانی و رفاه، آرزوِی ما است. 

بهاران خجسته باد

Anthony Bremer- کاری از آنتونی برمر 
  نوروز 1400
 تا اطلاع ثانوی برنامه ی گفت و شنود  نخواهیم داشت 
*******
*****
***
هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت در ایران
********

*****
***
 شانزدهم اسفند 1399- ششم مارچ 2021 
"گرامیداشت 8 مارس روز جهانی زن"

"هشت مارس و زنان امروز"
  مینا زرین : زندانی سیاسی سابق در جمهوری اسلامی 
و
"جنبش زنان جوان و خصوصیت های آن"
 هما مرادی: متخصص علوم تربیتی و فعال حقوق زنان 
و
 فرزانه : فعال مسایل زنان
.زنان همه از موقعیت یکسان اجتماعی برخوردار نیستند
میان زنان مهاجر هم بر مبنای موقعیت اقامت آنها و همچنین وضعیت کشوری که به آن وارد شده اند نوع تبعیض جنسیتی بر آنها متفاوت است

فایل های ویدیو/صوتی

بخش-1     بخش-2     بخش-3    بخش-4

*****
********
************

نوشته ای ازپرتو یاران  در گرامیداشت8  مارس روزجهانی زن

عشق را نه در زمین باید جست

نه در میان آسمان

نه در هیچ کتاب و  ترانه ای

عشق را  تنها در تو باید جست.

پرتو ياران، 8 مارس 2014

پیش از هر سخنی 8 مارس روز جهانی زن بر تمام زنان آزاده، مبارز و آزادیخواه خجسته باد. اگر چنین روزی به پاس فداکاریها و مبارزات گسترده زن مشخص گردیده باید بگویم هر روز چون خورشید فروزان پرتو خود را نثار تیرگیها می کند و همراه و همگام با مردان در تمامی عرصه ها می درخشد. آری! تردیدی نیست که نه تنها امروز، بلکه هر روز، روز زن می باشد.
در این نوشته برآنم که نگاه اجمالی به برخی از مشکلات زنان جامعه ی خود داشته باشم. بر کسی پوشیده نیست که زنان ایرانی در طول سالیان متمادی، همواره به صرف زن بودن اسیر مشکلات برخواسته از تبعیض جنسیتی و آسیبهای ناشی از آن و منجلاب مذهب بوده اند. از ابتدای بودن، از زمانی که حس می کند می تواند بعنوان یک دختر، یک همسر و یک مادر با وجودی آکنده از مهر، عشق و پاکی خود را بنمایاند اسیر پدر سالاری، مرد سالاری و حتا فرزند سالاری می گردد. از زمان طفولیت گویا هرگز دیده نمی شود و وجود او بعنوان کسی که چندان و یا هرگز حق اظهار نظر ندارد و همواره برای جزئی ترین مسائل زندگی او باید و نبایدها را به او دیکته می کنند تلقی می گردد.
در کودکی حتا مدرسه که پس از خانواده، وظیفه تربیت و نشان دادن حقیقت را دارد تمام زیبایی ها و شادابی اش را در پوششی که

*******
نهم اسفند - 27 فوریه
"طبقه و آگاهی طبقاتی"
:با پویان
عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی

بدون شك تغيير هر پديده ای، بدون شناخت آن امری امكان ناپذير است. از اين رو شناخت مستمر پديده ها بعلت تحول مداوم آنان امری ضروری و اجتناب ناپذير است. در اين رابطه درك طبقات اجتماعی در ارتباط با شرايط نابسامان كنونی امری مبرم و لازم است. در اين رابطه سه نحله ی فكری را در زمينه ی درك طبقات بررسی ميكنيم

١- اولين جريان رويكردی است كه درتحقيقات قشر بندی بكار ميرود، اين رويكرد طبقات را در نسبت به ويژگي و شرايط  أفراد بررسی ميكند

٢-دومين جريان، رويكرد Max Weber (مكس وبر ) است كه بر محور بعضي از موقعيت های اجتمايی است  كه چگونه توانايی های كنترل بر منابع اقتصادی را به برخی از افراد اعطا ميكند و برخی ديگر را محروم از آن منابع میکند. وبر اين فرآيند را "فرصت اندوزی"(opportunity hoardingمينامد

٣- سومين جريان، رويكرد ماركسيستی است كه سازوكارهای سلطه و استثمار  را، ساختار بخش طبقات ميداند 

فایل های ویدیو/صوتی

بخش-1     بخش-2     بخش-3
******
***
 دوم اسفند  1399- 20 فوریه 2021
«نگاهی به تاریخچه ی بیست ساله ی کنفدراسیون جهانی دانشجویان و محصلین ایرانی(اتحادیه ملی):از آغاز تا پایان حیات سیاسی آن»   

 با جابر کلیبی:

از بنیانگذاران و دبیران کنفدراسیون جهانی دانشجویان و 
محصلین ایرانی!
فایل های ویدیو/صوتی
بخش-1      بخش-2     بخش-3 
کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی(اتحادیه ملی( در سال ۱۹۶۲، در سومین کنگره کنفدراسیون اروپایی محصلین و دانشجویان ایرانی تشکیل شد. این سازمان در روند مبارزه سیاسی علیه رژیم شاه آنرا به مبارزه علیه امپریالیسم و دفاع از جنبش های انقلابی در سراسر جهان گسترش داد و در این راستا تبدیل به یک سازمان قوی و با نفو‌‌‌‌‌ذ سیاسی دانشجویی در مقیاس جهانی گردید. در این بحث ابتدا نگاهی داریم به شرایط و چگونگی تشکیل کنفدراسیون جهانی محصلین ودانشجویان ایرانی و اشاره ای به روندهای رشد و رادیکالیزه شدن آن خواهیم داشت و دست آوردهای سیاسی و اجتماعی آنرا بر خواهیم شمرد. علل و عوامل پایداری آن طی سالهای طولانی را به بحث خواهیم گذاشت، اشاره ای به خروج برخی جریانات از کنفدراسیون خواهیم داشت  و سرانجام سالهای آخر آن را تحلیل و عواملی که موجب پایان دادن به حیات سیاسی کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی گردید را تشریج خواهیم. این ها همه می توانند تجربه های ارزنده ای در کمک به جنبش های اجتماعی کنونی در مبارزه علیه حکومت سرکوبگر اسلامی و رهایی جامعه از شرایط استبدادی و ضد بشری حاکم باشند.        

*********
*******
 :انقلاب و ضد انقلابِ پنجاه‌ و ‌هفت در ایران
ایران در گذرگاه دو دگرگونی تاریخی 
قیام خود انگیخته‌ی ۵۷ و فروپاشیِ جهانِ هژمونیکِ آمریکا 

انقلاب و ضد انقلابِ پنجاه‌ و ‌هفت در ایران | دکتر سیروس بینا



*********

   بیست و پنجم بهمن 1399- 13 فوریه 2021
:"بحران در نظام جمهوری اسلامی و جنگ بر سر قدرت"

با پویان

عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی 

در چند سال اخير با رشد و عمق بحران های موجود اعم از اقتصادی، اجتماعی، سياسی ، روابط بين الملی و از همه مهمتر بحران مشروعيت رژيم جمهوری إسلامی را در سراشيبی سقوط و سرنگوني قرار داده است، كه نمونه های بارز اين واقعیيت در دی ماه ٩٦ و آبان ٩٨ قابل رويت بود

در بستر اين شرايط و تاريك شدن أفق حيات رژيم، جريانات مختلف سياسی بر حسب ماهيت خود وارد فاز جديدی از طرح و گفتمان جهت طرح آلترناتيو  آينده شده اند كه البته بيشتر در حوزه ی مجازی تا دنيای واقعیيت روز إبراز وجود ميكند. با اين حال برخورد به اين نظرات و گفتمان ها از نقطه نظر روشن كردن افكار و اهداف اين جريانات حايز اهمیيت است . أز اين ميان دو جريان،  يكي طيف "سلطنت طلبان" و ديگری إصلاح طلبی در بعد وسيع خود از اهميیت  برخوردارند

 فایل یوتیوب/صوتی
بخش-1    


**********

هجدهم بهمن ماه 1399- ششم فوریه 2021

"پنجاهمین سالگرد حماسه ی سیاهکل"
با سیروس بینا



بخش نخست 
حماسه سیاهکل: زمینه های اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی مبارزه ی مسلحانه در ایران
بخش دوم 
بنیانگذاران "سازمان چریک های فدائی خلق" که بودند، چه می گفتند و چگونه عمل کردند!
 
فایل های یوتیوب /  صوتی

بخش-1        بخش-2   




*****************
************
*******

گرامی باد  16 آذر، روز دانشجو   

********
تهیه و تنظیم: عقاب

*********

*******

آموزش استفاده از پلتاک جدید - از عقاب 

**********

*************

گفتمان سیاسی اجتماعی

 

No comments:

Post a Comment