گفتمان سیاسی اجتماعی
**********************************
Paltalk-->View all--> All Languages--> Iran-->Iran Goftemaan Siasi Ejtemaaee
19:00 اروپای مرکزی - 21:30 تهران - 13:00 نیویورک
روز ها می گذرند
همچون تیرِ کمانی،
و من در رأسِ تیرِ کمانِ سرنوشت
در چشم هایم
و در قلبم
از وحشتِ بر خوردِ با انتها
صفیرِ صدای درد می شوم،
و خود خواهی کمان تیر را
همچون سیلیِ سرنوشت، در زیرِ چشم هایم
همراه با آبِ اشک هایم اعتراض.
زمان می گذرد
افتان و خیزان
راه را می سازم
و شادیِ بزرگ را
در پشتِ سر
به جای می گذارم،
و خود، شادی را
در پنهان ترین پستوی وجودم
همراه با دانستن راهِ گذشته
با اشک
خنده می شوم
و صورتِ کبودم
خندان
درد می کشد.
و عبور خویش را از فراز
به حسِّ روز ها، که می گذرند
مبدّل می کنم،
و شب به افتادن
و روز را به بلند شدن
و تکرار را همراهِ آبِ خونِ سبزم
راه می سازم
و شادی را
همچون زوزۀ تیری
از دریچۀ گوش هایم
به قلبم
جاری.
من قطرۀ کوچک روز را
در سیاهیِ شب، می فهمم
و روز را در دلِ این شبِ بزرگ
دوست دارم
و می خواهم
روز را همچون نوزادِ کوچکِ خوب
در دلِ این شبِ بزرگ
از شیرِ سفیدِ پستان هایم
سیر کنم .
و روزی
روز
همچون جوانی
مرا به فراموشیِ کبودیِ صورتم
راه خواهد برد
ومن
دردِ صورتم را
به یاد خواهم آورد
و همراهِ روز
شب را
به میهمانی
به دیدنِ درختانِ سبزِ باغ
دعوت خواهم کرد .
... من قطرۀ کوچک روز را
در عمقِ سیاهی شب
دیدم
و صورتم از درد
تیر کشید .
ص183
مهدی ایزدیار(فصل پنجم)
اسپانیا. موستولس 1987
فایل های یوتیوب/صوتی
نـادیا انجمن
.نا د یا انجمن شاعر افغان که در 25 سالگی به دست همسرش به قتل رسید
سروده ای از نادیا انجمن
نيست شوقی که زبان باز کنم، از چه بخوانم؟
من که منفور زمانم، چه بخوانم ؟ چه نخوانم
چه بگويم سخن از شهد، که زهر است به کامم
وای از مشت ستمگر که بکوبيده دهانم
نيست غمخوار مرا در همه دنيا که بنازم
چه بگريم، چه بخندم، چه بميرم، چه بمانم
من و اين کنج اسارت، غم ناکامی و حسرت
که عبث زادهام و مهر ببايد به دهانم
دانم ای دل که بهاران بود و موسم عشرت
من پربسته چه سازم که پريدن نتوانم
گرچه ديری است خموشم، نرود نغمه ز يادم
زان که هر لحظه به نجوا سخن از دل برهانم
ياد آن روز گرامی که قفس را بشکافم
سر برون آرم از اين عزلت و مستانه بخوانم
من نه آن بيد ضعيفم که ز هر باد بلرزم
دخت افغانم و برجاست که دايم به فغانم
چند ویدیو درباره ی نـادیا انجمن
يكی از ويژگی های مفهوم نئوليبراليسم هم در درون جنبش سوسياليستی و هم در نظرگاه راست گرايان، جنبه ی مبهم بودن آن است و هر كس از زعم خود دركی متفاوت از اين مفهوم ارائه ميدهد. اين اغتشاش مفهومی باعث فقدان دركی علمی از اين واقيیعت ميشود كه امر شناخت از آن را مشكل ميكند. بعنوان نمونه اينكه نئوليبراليسم به چه پديده ی اجتماعی دلالت دارد، حتی روشن نيست.
فایل های یوتیوب/صوتی
در این گفتگو سعی خواهد شد تا به تجزیه و تحلیل دلایل (9 دلیل زیر) اینکه چرا جمهوری اسلامی تاکنون برای 42 سال قادر به ماندن و حکومت در ایران بوده - پرداخته شود.
1. اسلام و ارزشهای اسلامی- ضد امریکایی بودن و دادن قدرت به طبقات محروم.
2. کوج شهرنشینان و حاشیه نشینان.
3.جنگ ایران وعراق (ادغام اسلام و ناسیونالیزم) و گروگان گیری آمریکایی ها.
4.سپاه پاسداران و تبدیل آن به سازمان یافته ترین ارگان حکومتی بعد از جنگ با عراق.
5.انحصارو کنترل اقتصاد مملکت توسط سپاه پاسداران.
6.نفت.
7.نئولیبرالیزم در کلیه ی زمینه های سیاسی - اقتصادی- اجتماعی و مذهبی.
8.تلاش آگاهانه از طرف دولت در مورد چگونگی و زمان عقب نشینی.
9. نبودن آلترناتیوهای واقعی سیاسی هم از نظر سازمانی و هم از نظر مفهومی.
In this talk we will attempt to form an analysis on reasons why the Islamic Republic of IranIn this talk we will attempt to form an analysis on reasons why the Islamic Republic of Iran has been able to hold on to power for over 42 years:
*Islam and Islamic values, Anti-Americanism, giving power to the powerless
*Rural to urban migration
*Iran/Iraq war (merging Islam and Nationalism), and American hostages
*IRGC (Sepah-e Pasdaran) becoming the most organized entity after the Iraq war
*IRGC's monopolization of the economy
*Oil
*Neoliberalism in all areas of politics, economics, societal, and religion)
*A conscious effort on behalf of the state on how and when to retreat
*Lack of a real political alternative, both conceptually and organizationally
.Lack of a real political alternative, both conceptually and organizationally
خیزش مردم خوزستان به کمآبی و مدیریت فاجعهبار منابع آبی که منجر به نابودی هستی آنان شده است، در دو هفتهی گذشته الهامبخش دیگر مناطق برای اعتراض به فقر و فلاکت گسترده در ایران شده است. در این بررسی، شناخت علل و زمینههای این قیام و چرایی و چگونگی همبستگی آن با مبارزهی سراسری و هماهنگ برای سرنگونی انقلابی رژیم سیاسی حاکم، مورد بحث و توجه قرار خواهد گرفت.
19:00 اروپای مرکزی - 21:30 تهران - 13:00 نیویورک
بحران سرمایه داری، بحران کرونا و کووید بر اقتصاد جهانی وایران، مرگ و گرسنگی برای طبقه ی تهیدست و ورشکستگی بورژوازی متوسط و ثروت اندوزی سرمایه دارها، تازه ترین شرایط واکسیناسیون درهمه ی کشورها ی دنیا، آیا تزریق واکسن بی خطر است؟
فایل ها ی یوتیوب / صوتی
مبحث خشونت و خاستگاه آن بسیار پیچیده است. همه ی انسانها از غریزه ی خشم برخوردارند، اما این بدان معنی نیست که هر انسانی حتا در تنش زا ترین شرایط دچار خشم گردد. توضیح خشونت همواره شامل ترکیبی از تأثیر عوامل طبیعی و بیرونی - زیستی، اختیار و اراده ی فردی و محیط زیست است. امروزه ، با تحقیقات بسیار پیرامون علل خشونت انسان ، درک اینکه کجا مقصر اعمال خشونت آمیز هستیم ، دشوار است.
توماس هابز ، فیلسوف قرن هفدهم بر این باور بود که که انسان ها در حالت طبیعی حیات خود "تند خو، بی رحمانه و کوتاه" زیسته اند. به ویژه انسان ها ، بیش از بسیاری از حیوانات دیگر ، از همان لحظات اولیه گونه هایی خشن محسوب می شدند. خشونت همنوع (خشونت مقابل گونه های خود ما) در بین پستانداران بسیار اندک و حدود 0.03 درصد می باشد. اما میان انسان ها و خویشاوندان ما به میزان 2٪ می رسد که تقریباً بالاترین میزان خشونت درون گونه ای تمام حیواناتی است که مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند.
عده ای بر این باورند که هر چه جامعه خشونت را در شرایط خاص (مانند جنگ ، مجازات اعدام و قتل قابل توجیه) مشروعیت بخشد، خشونت نامشروع (مانند سرقت و قتل) بیشتر خواهد بود. این باور اغلب به عنوان نظریه ی "سرریز" شناخته می شود که نشان می دهد ارزش ها و توجیهات خشونت در زمینه ها و موقعیت های مورد تأیید از منظر اجتماعی "موجب فراگیری سایر موقعیتها شده" و منجر به اشکال نامشروع خشونت می شود.
در این گفتمان به طور کلی خشونت و تمایل شدید فرهنگ آمریکایی به خشونت، طی 3 قرن گذشته بررسی خواهد شد.
Meerket
*****
The story of violence, and where it comes from is a complex one. All humans share a rage instinct, but not every human turns to rage in even the most stressful situations. The explanation for violence has always involved a mix of natural and external influences-biology, free will, and the environment. Even today, with so much research on the causes of human aggression, we find it hard to understand where to lay blame for violence acts
Seventeenth century philosopher Thomas Hobbes said that humans in their natural state lived “nasty, brutish, and short" lives. Humans, more so than most other animals, have been particularly violent species, beginning from our earliest moments. The general conspecific violence (violence against our own species) among mammals is very low, 0.03%. But among humans and our primate cousins, the number jumps to 2%, almost the highest level of intraspecies violence of all animals studied
There are those who believe, the more a society legitimates violence in certain situations (e.g., war, capital punishment, and justifiable homicide), the more illegitimate violence (e.g., robbery and murder) there will be. This is sometimes referred to as spillover theory, which suggests that the values and justifications for violence in socially approved settings “spill over” into other settings and result in illegitimate forms of violence
This talk will examine violence in general and the strong propensity of American culture toward violence in the past 3 centuries
زیبایی چشمهای غریبه گی - صحبتی با مهدی ایزدیار
فایل ها ی یوتیوب / صوتی
مبحث خشونت و خاستگاه آن بسیار پیچیده است. همه ی انسانها از غریزه ی خشم برخوردارند، اما این بدان معنی نیست که هر انسانی حتا در تنش زا ترین شرایط دچار خشم گردد. توضیح خشونت همواره شامل ترکیبی از تأثیر عوامل طبیعی و بیرونی - زیستی، اختیار و اراده ی فردی و محیط زیست است. امروزه ، با تحقیقات بسیار پیرامون علل خشونت انسان ، درک اینکه کجا مقصر اعمال خشونت آمیز هستیم ، دشوار است.
توماس هابز ، فیلسوف قرن هفدهم بر این باور بود که که انسان ها در حالت طبیعی حیات خود "تند خو، بی رحمانه و کوتاه" زیسته اند. به ویژه انسان ها ، بیش از بسیاری از حیوانات دیگر ، از همان لحظات اولیه گونه هایی خشن محسوب می شدند. خشونت همنوع (خشونت مقابل گونه های خود ما) در بین پستانداران بسیار اندک و حدود 0.03 درصد می باشد. اما میان انسان ها و خویشاوندان ما به میزان 2٪ می رسد که تقریباً بالاترین میزان خشونت درون گونه ای تمام حیواناتی است که مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند.
عده ای بر این باورند که هر چه جامعه خشونت را در شرایط خاص (مانند جنگ ، مجازات اعدام و قتل قابل توجیه) مشروعیت بخشد، خشونت نامشروع (مانند سرقت و قتل) بیشتر خواهد بود. این باور اغلب به عنوان نظریه ی "سرریز" شناخته می شود که نشان می دهد ارزش ها و توجیهات خشونت در زمینه ها و موقعیت های مورد تأیید از منظر اجتماعی "موجب فراگیری سایر موقعیتها شده" و منجر به اشکال نامشروع خشونت می شود.
Meerket |
*****
The story of violence, and where it comes from is a complex one. All humans share a rage instinct, but not every human turns to rage in even the most stressful situations. The explanation for violence has always involved a mix of natural and external influences-biology, free will, and the environment. Even today, with so much research on the causes of human aggression, we find it hard to understand where to lay blame for violence acts
Seventeenth century philosopher Thomas Hobbes said that humans in their natural state lived “nasty, brutish, and short" lives. Humans, more so than most other animals, have been particularly violent species, beginning from our earliest moments. The general conspecific violence (violence against our own species) among mammals is very low, 0.03%. But among humans and our primate cousins, the number jumps to 2%, almost the highest level of intraspecies violence of all animals studied
There are those who believe, the more a society legitimates violence in certain situations (e.g., war, capital punishment, and justifiable homicide), the more illegitimate violence (e.g., robbery and murder) there will be. This is sometimes referred to as spillover theory, which suggests that the values and justifications for violence in socially approved settings “spill over” into other settings and result in illegitimate forms of violence
This talk will examine violence in general and the strong propensity of American culture toward violence in the past 3 centuries
*****
"گرامی باد روز جهانی کارگر"
"زنده باد روز كارگر!"
" ياد كارگران مبارز شيكاگو گرامی باد!!"
*****
*******شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 24 آوریل 2021
بررسی فرهنگ خشونت در آمریکا
:با عبدی جوادزاده استاد جامعه شناسی در آمریکا
قسمت یکم
فایل های یوتیوب / صوتی
در طی دهه های گذشته ، ایالات متحده ی امریکا، همواره یکی از خشن ترین و نا امن ترین ملت ها در جهان بوده است. این خشونت را می توان در فرهنگ، هنر، نظام عدالت کیفری و به ویژه در عرصه ی سیاسی مشاهده کرد. طی 4 ماه گذشته در سال 2021، 147 مورد تیراندازی دسته جمعی در امریکا به ثبت رسیده است. در پایتخت این کشور ، واشینگتن دی. سی. خشونت با اسلحه به طور میانگین، جان 19 تن را به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر می گیرد. ایالات متحده بیش از هر ملتی در جهان، مسئول مرگ و کشته شدن "دیگران" است. گرایش شدید به خشونت در فرهنگ آمریکایی موج می زند و اینطور به نظر میرسد که به طور کلی آمریکایی ها بیشتر و بیشتر نسبت به تیراندازی ها، قتل و خشونت بی تفاوت میشوند. در این گفت و شنود، به شرح و تحلیل ارتباط تنگاتنگ میان فرهنگ آمریکایی و خشونت پرداخته خواهد شدSynopsis Consistently, over the decades, US has been among the most violent nations in the world. This violence can be observed in the culture, in arts, in the criminal justice system, and certainly in the political realm. In the past 4 months in 2021, there have been 147 mass shootings in the US. In the nation's capital, Washington DC, gun violence takes the lives of 19 people per 100,000, on average. Externally, the US is responsible for more deaths, the killing of 'others', than any nation in the world. There is strong inclination toward violence in the American culture and its population is becoming more and more desensitized toward shootings, murder, and violence in general. In this talk the intense relationship between the American Culture and violence is explained and analyzed.
**************
"با سیروس کار"مددکار اجتماعی و فعال سیاسی
**************
********* بهاران خجسته بادنوروز خجسته از بهترين جلوه های تاريخ و فرهنگ ما در پاسداشت و ستايش نوازی طبيعت و شادی و آرامش زندگی مردمان ما است.
سالي كه گذشت گر چه براي مردم ايران سالي مملو از فشار های اقتصادی، اجتماعی،سياسی ، تبعيض جنسيتی و سركوب افزون تر بود، با اين حال اميدواريم سال نو سال دستيابی مردم ايران به خواسته هايشان باشد، سالي توأم با صلح، آرامش، عدالت و آزادی و بهروزِی و شادمانی و رفاه، آرزوِی ما است.
بهاران خجسته باد
***************هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت در ایران
********
******** شانزدهم اسفند 1399- ششم مارچ 2021 "گرامیداشت 8 مارس روز جهانی زن"
"هشت مارس و زنان امروز" مینا زرین : زندانی سیاسی سابق در جمهوری اسلامی و"جنبش زنان جوان و خصوصیت های آن" هما مرادی: متخصص علوم تربیتی و فعال حقوق زنان و فرزانه : فعال مسایل زنان.زنان همه از موقعیت یکسان اجتماعی برخوردار نیستندمیان زنان مهاجر هم بر مبنای موقعیت اقامت آنها و همچنین وضعیت کشوری که به آن وارد شده اند نوع تبعیض جنسیتی بر آنها متفاوت است*************************
نوروز خجسته از بهترين جلوه های تاريخ و فرهنگ ما در پاسداشت و ستايش نوازی طبيعت و شادی و آرامش زندگی مردمان ما است.
سالي كه گذشت گر چه براي مردم ايران سالي مملو از فشار های اقتصادی، اجتماعی،سياسی ، تبعيض جنسيتی و سركوب افزون تر بود، با اين حال اميدواريم سال نو سال دستيابی مردم ايران به خواسته هايشان باشد، سالي توأم با صلح، آرامش، عدالت و آزادی و بهروزِی و شادمانی و رفاه، آرزوِی ما است.
بهاران خجسته باد
نوشته ای ازپرتو یاران در گرامیداشت8 مارس روزجهانی زن
عشق را نه در زمین باید جست
نه در میان آسمان
نه در هیچ کتاب و ترانه ای
عشق را تنها در تو باید جست.
پرتو ياران، 8 مارس 2014
پیش از هر سخنی 8 مارس روز جهانی زن بر تمام زنان آزاده، مبارز و آزادیخواه خجسته باد. اگر چنین روزی به پاس فداکاریها و مبارزات گسترده زن مشخص گردیده باید بگویم هر روز چون خورشید فروزان پرتو خود را نثار تیرگیها می کند و همراه و همگام با مردان در تمامی عرصه ها می درخشد. آری! تردیدی نیست که نه تنها امروز، بلکه هر روز، روز زن می باشد. در این نوشته برآنم که نگاه اجمالی به برخی از مشکلات زنان جامعه ی خود داشته باشم. بر کسی پوشیده نیست که زنان ایرانی در طول سالیان متمادی، همواره به صرف زن بودن اسیر مشکلات برخواسته از تبعیض جنسیتی و آسیبهای ناشی از آن و منجلاب مذهب بوده اند. از ابتدای بودن، از زمانی که حس می کند می تواند بعنوان یک دختر، یک همسر و یک مادر با وجودی آکنده از مهر، عشق و پاکی خود را بنمایاند اسیر پدر سالاری، مرد سالاری و حتا فرزند سالاری می گردد. از زمان طفولیت گویا هرگز دیده نمی شود و وجود او بعنوان کسی که چندان و یا هرگز حق اظهار نظر ندارد و همواره برای جزئی ترین مسائل زندگی او باید و نبایدها را به او دیکته می کنند تلقی می گردد. در کودکی حتا مدرسه که پس از خانواده، وظیفه تربیت و نشان دادن حقیقت را دارد تمام زیبایی ها و شادابی اش را در پوششی که
*******نهم اسفند - 27 فوریه"طبقه و آگاهی طبقاتی":با پویانعضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسیبدون شك تغيير هر پديده ای، بدون شناخت آن امری امكان ناپذير است. از اين رو شناخت مستمر پديده ها بعلت تحول مداوم آنان امری ضروری و اجتناب ناپذير است. در اين رابطه درك طبقات اجتماعی در ارتباط با شرايط نابسامان كنونی امری مبرم و لازم است. در اين رابطه سه نحله ی فكری را در زمينه ی درك طبقات بررسی ميكنيم
١- اولين جريان رويكردی است كه درتحقيقات قشر بندی بكار ميرود، اين رويكرد طبقات را در نسبت به ويژگي و شرايط أفراد بررسی ميكند
٢-دومين جريان، رويكرد Max Weber (مكس وبر ) است كه بر محور بعضي از موقعيت های اجتمايی است كه چگونه توانايی های كنترل بر منابع اقتصادی را به برخی از افراد اعطا ميكند و برخی ديگر را محروم از آن منابع میکند. وبر اين فرآيند را "فرصت اندوزی"(opportunity hoarding) مينامد
٣- سومين جريان، رويكرد ماركسيستی است كه سازوكارهای سلطه و استثمار را، ساختار بخش طبقات ميداند
بدون شك تغيير هر پديده ای، بدون شناخت آن امری امكان ناپذير است. از اين رو شناخت مستمر پديده ها بعلت تحول مداوم آنان امری ضروری و اجتناب ناپذير است. در اين رابطه درك طبقات اجتماعی در ارتباط با شرايط نابسامان كنونی امری مبرم و لازم است. در اين رابطه سه نحله ی فكری را در زمينه ی درك طبقات بررسی ميكنيم
١- اولين جريان رويكردی است كه درتحقيقات قشر بندی بكار ميرود، اين رويكرد طبقات را در نسبت به ويژگي و شرايط أفراد بررسی ميكند
٢-دومين جريان، رويكرد Max Weber (مكس وبر ) است كه بر محور بعضي از موقعيت های اجتمايی است كه چگونه توانايی های كنترل بر منابع اقتصادی را به برخی از افراد اعطا ميكند و برخی ديگر را محروم از آن منابع میکند. وبر اين فرآيند را "فرصت اندوزی"(opportunity hoarding) مينامد
با جابر کلیبی:
از بنیانگذاران و دبیران کنفدراسیون جهانی دانشجویان و محصلین ایرانی!فایل های ویدیو/صوتیکنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی(اتحادیه ملی( در سال ۱۹۶۲، در سومین کنگره کنفدراسیون اروپایی محصلین و دانشجویان ایرانی تشکیل شد. این سازمان در روند مبارزه سیاسی علیه رژیم شاه آنرا به مبارزه علیه امپریالیسم و دفاع از جنبش های انقلابی در سراسر جهان گسترش داد و در این راستا تبدیل به یک سازمان قوی و با نفوذ سیاسی دانشجویی در مقیاس جهانی گردید. در این بحث ابتدا نگاهی داریم به شرایط و چگونگی تشکیل کنفدراسیون جهانی محصلین ودانشجویان ایرانی و اشاره ای به روندهای رشد و رادیکالیزه شدن آن خواهیم داشت و دست آوردهای سیاسی و اجتماعی آنرا بر خواهیم شمرد. علل و عوامل پایداری آن طی سالهای طولانی را به بحث خواهیم گذاشت، اشاره ای به خروج برخی جریانات از کنفدراسیون خواهیم داشت و سرانجام سالهای آخر آن را تحلیل و عواملی که موجب پایان دادن به حیات سیاسی کنفدراسیون جهانی محصلین و دانشجویان ایرانی گردید را تشریج خواهیم. این ها همه می توانند تجربه های ارزنده ای در کمک به جنبش های اجتماعی کنونی در مبارزه علیه حکومت سرکوبگر اسلامی و رهایی جامعه از شرایط استبدادی و ضد بشری حاکم باشند.
**************** :انقلاب و ضد انقلابِ پنجاه و هفت در ایرانایران در گذرگاه دو دگرگونی تاریخی قیام خود انگیختهی ۵۷ و فروپاشیِ جهانِ هژمونیکِ آمریکا
انقلاب و ضد انقلابِ پنجاه و هفت در ایران | دکتر سیروس بینا
*********
با پویان
در بستر اين شرايط و تاريك شدن أفق حيات رژيم، جريانات مختلف سياسی بر حسب ماهيت خود وارد فاز جديدی از طرح و گفتمان جهت طرح آلترناتيو آينده شده اند كه البته بيشتر در حوزه ی مجازی تا دنيای واقعیيت روز إبراز وجود ميكند. با اين حال برخورد به اين نظرات و گفتمان ها از نقطه نظر روشن كردن افكار و اهداف اين جريانات حايز اهمیيت است . أز اين ميان دو جريان، يكي طيف "سلطنت طلبان" و ديگری إصلاح طلبی در بعد وسيع خود از اهميیت برخوردارند
فایل یوتیوب/صوتی
**********
هجدهم بهمن ماه 1399- ششم فوریه 2021
"پنجاهمین سالگرد حماسه ی سیاهکل"
با سیروس بینا
بخش نخست حماسه سیاهکل: زمینه های اقتصادی، سیاسی، و اجتماعی مبارزه ی مسلحانه در ایرانبخش دوم بنیانگذاران "سازمان چریک های فدائی خلق" که بودند، چه می گفتند و چگونه عمل کردند!
************************************
یازدهم بهمن 1399- 30 ژانویه 2021"کنکاشی در روند تاریخ، از حماسه ی سیاهکل تا به امروز"
با پویان
عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی
فایل های یوتیوب/صوتیرستاخيز سياهكل بمثابه سرآغاز جنبش نوين انقلابي، خط كشِی قاطعی بود عليه تفكر و سازمان هايي كه زمينه های ياس و نااميدی وعدم اعتماد را بعنوان يك ذهنيیت در جامعه فراهم كرده بودند ، و همچنين پژواك جوهر تعرضی بود كه از بطن جامعه نشأت ميگرفت. اين تعرض به حاكميت با بهره گيري از تئوری مبارزه ی مسلحانه، هم استراتژی هم تاكتيك كه با عمل مسلحانه خود كه محتوايی سياسي داشت و هم زمان مبارزه ی سياسي بود كه شكل مسلحانه داشت و اين دو پديده بمثابه يك سنتز واحد در هم تنيده و جدا ناپذير مضمون و محتوای پراكسيس سياسی را در آن شرايط تاريخي متعيين ميكرد
**********
****************
گرامی باد 16 آذر، روز دانشجو ********تهیه و تنظیم: عقاب
*********
*******
آموزش استفاده از پلتاک جدید - از عقاب
**********
*************
گفتمان سیاسی اجتماعی
No comments:
Post a Comment