Friday, May 14, 2021

شنبه 25 اردیبهشت - 15 ماه می "کووید-19 و بحران کنونی در دنیا و ایران": میزگردی با ایلیجان و پویان

گفتمان سیاسی اجتماعی


 19:00 اروپای مرکزی - 21:30 تهران - 13:00  نیویورک

لطفا به زمان جدید برگزاری برنامه در بالا توجه کنید
********
شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 15 ماه می2021
 
 "کووید-19 و بحران کنونی در دنیا و ایران "
فایل های یوتیوب/صوتی
گر چه به نظر ميايد كه كرونا در اغلب نقاط جهان بطور نسبي كنترل شده ولی در ساير نقاط جهان از جمله ايران  همچنان روزانه جان هزاران هزار انسان را ميگيرد و گويا اين داستان سر دراز دارد.  كرونا زير پوست روابط سرمايه داری شكل گرفت و خيلي زود خلق خوی آن را هم گرفت. پس بی مناسبت نيست كه در برخورد و مبارزه با آن دركِی زائده وار از مناسبات سرمايه داری از آن داشته باشيم.  با نگاهی اجمالی به آمار مبتلايان و كشته شدگان كه اغلب از لايه های آسيب پذير جامعه اند خود دليلی بر اين ادعاست، واين واقعيت انكار ناپذير دوران كنونی ما است. در نتيجه عملكرد ويروس كرونا تنها يك عملكرد بيولوژيك نيست بلكه توامان اجتماعی، سياسی و هم چنين ايدیولوژيك هم ميباشد، و در اين بستر أست كه بايد آن را شناخت و به مبارزه با آن پرداخت

 ....پویان

 

 بحران سرمایه داری، بحران کرونا و کووید بر اقتصاد جهانی وایران، مرگ و گرسنگی برای طبقه ی تهیدست و ورشکستگی بورژوازی متوسط  و ثروت اندوزی سرمایه دارها، تازه ترین شرایط واکسیناسیون درهمه ی کشورها ی دنیا، آیا تزریق واکسن بی خطر است؟


  .....ایلیجان 

 میزگردی با ایلیجان: فعال سیاسی و کارگری
 و
 پویان:عضو سابق کنفدراسیون دانشجویان ایرانی و فعال سیاسی  
**********
*********
*******
گرامی باد اول ماه می، روز جهانی کارگر 

به مناسبت روز جهانی کارگر: طرحی از آیدا پایدار

"گرامی باد روز جهانی کارگر"

روز جهاني كارگر را در شرايطي گرامی ميداريم كه بعلت وجود ويروس كرونا و بحران ناشئ از ان كارگران جهان را درشريط دشواری قرار داده، كارگران هم وطن ما علاوه بر اين مشقت با حكومت كارگر ستيز هم  روبرواست. حكومتي كه ابتدائی ترين حقوق آنان يعنی حق حيات را برسميت نمي شناسد.  به همين علت مبارزه برای حقوق عقب افتاده، و دستمزد كافی براي زنده ماندن،  بخش مهمی از  مطالبات كارگران ايران را در بر ميگيرد.
اگر تجربه ی ويروس كرونا محكی بود بر اثبات واقعيت جهانی شدن و مبارزه با آن بجز در يك همبستگی جهانی امری امكان ناپذير است، مبارزه ی كارگران جهان هم بدون يك همبستگي جهانی در مقابل ويروس سرمايه، امری غير ممكن خواهد بود .

"زنده باد روز كارگر!"

" ياد كارگران مبارز شيكاگو گرامی باد!!"

************
"موسیقی در مورد" استثمار نیروی کار در طول تاریخ

دیوید روویکس (متولد 10 آوریل 1967) خواننده / ترانه سرا و آنارشیست آمریکایی است. موسیقی وی به مطالبی مانند جنگ عراق 2003 ، ضد جهانی سازی و عدالت اجتماعی می پردازد. اوهمیشه از اجرای ترانه های خود در اعتراضات و تظاهرات حمایت کرده است.
**********

*****
********
************

    آموزش استفاده از پلتاک جدید - از عقاب 

**********

*************

گفتمان سیاسی اجتماعی

 

No comments:

Post a Comment