گفتمان سیاسی اجتماعی
**********************************
Paltalk-->View all--> All Languages--> Iran-->Iran Goftemaan Siasi Ejtemaaee
19:00 اروپای مرکزی - 21:30 تهران - 13:00 نیویورک
فایل های یوتیوب/ صوتی
مبحث خشونت و خاستگاه آن بسیار پیچیده است. همه ی انسانها از غریزه ی خشم برخوردارند، اما این بدان معنی نیست که هر انسانی حتا در تنش زا ترین شرایط دچار خشم گردد. توضیح خشونت همواره شامل ترکیبی از تأثیر عوامل طبیعی و بیرونی - زیستی، اختیار و اراده ی فردی و محیط زیست است. امروزه ، با تحقیقات بسیار پیرامون علل خشونت انسان ، درک اینکه کجا مقصر اعمال خشونت آمیز هستیم ، دشوار است.
توماس هابز ، فیلسوف قرن هفدهم بر این باور بود که که انسان ها در حالت طبیعی حیات خود "تند خو، بی رحمانه و کوتاه" زیسته اند. به ویژه انسان ها ، بیش از بسیاری از حیوانات دیگر ، از همان لحظات اولیه گونه هایی خشن محسوب می شدند. خشونت همنوع (خشونت مقابل گونه های خود ما) در بین پستانداران بسیار اندک و حدود 0.03 درصد می باشد. اما میان انسان ها و خویشاوندان ما به میزان 2٪ می رسد که تقریباً بالاترین میزان خشونت درون گونه ای تمام حیواناتی است که مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند.
عده ای بر این باورند که هر چه جامعه خشونت را در شرایط خاص (مانند جنگ ، مجازات اعدام و قتل قابل توجیه) مشروعیت بخشد، خشونت نامشروع (مانند سرقت و قتل) بیشتر خواهد بود. این باور اغلب به عنوان نظریه ی "سرریز" شناخته می شود که نشان می دهد ارزش ها و توجیهات خشونت در زمینه ها و موقعیت های مورد تأیید از منظر اجتماعی "موجب فراگیری سایر موقعیتها شده" و منجر به اشکال نامشروع خشونت می شود.
در این گفتمان به طور کلی خشونت و تمایل شدید فرهنگ آمریکایی به خشونت، طی 3 قرن گذشته بررسی خواهد شد.
Meerket
فایل های یوتیوب/ صوتی
مبحث خشونت و خاستگاه آن بسیار پیچیده است. همه ی انسانها از غریزه ی خشم برخوردارند، اما این بدان معنی نیست که هر انسانی حتا در تنش زا ترین شرایط دچار خشم گردد. توضیح خشونت همواره شامل ترکیبی از تأثیر عوامل طبیعی و بیرونی - زیستی، اختیار و اراده ی فردی و محیط زیست است. امروزه ، با تحقیقات بسیار پیرامون علل خشونت انسان ، درک اینکه کجا مقصر اعمال خشونت آمیز هستیم ، دشوار است.
توماس هابز ، فیلسوف قرن هفدهم بر این باور بود که که انسان ها در حالت طبیعی حیات خود "تند خو، بی رحمانه و کوتاه" زیسته اند. به ویژه انسان ها ، بیش از بسیاری از حیوانات دیگر ، از همان لحظات اولیه گونه هایی خشن محسوب می شدند. خشونت همنوع (خشونت مقابل گونه های خود ما) در بین پستانداران بسیار اندک و حدود 0.03 درصد می باشد. اما میان انسان ها و خویشاوندان ما به میزان 2٪ می رسد که تقریباً بالاترین میزان خشونت درون گونه ای تمام حیواناتی است که مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته اند.
عده ای بر این باورند که هر چه جامعه خشونت را در شرایط خاص (مانند جنگ ، مجازات اعدام و قتل قابل توجیه) مشروعیت بخشد، خشونت نامشروع (مانند سرقت و قتل) بیشتر خواهد بود. این باور اغلب به عنوان نظریه ی "سرریز" شناخته می شود که نشان می دهد ارزش ها و توجیهات خشونت در زمینه ها و موقعیت های مورد تأیید از منظر اجتماعی "موجب فراگیری سایر موقعیتها شده" و منجر به اشکال نامشروع خشونت می شود.
Meerket |
*****
The story of violence, and where it comes from is a complex one. All humans share a rage instinct, but not every human turns to rage in even the most stressful situations. The explanation for violence has always involved a mix of natural and external influences-biology, free will, and the environment. Even today, with so much research on the causes of human aggression, we find it hard to understand where to lay blame for violence acts
Seventeenth century philosopher Thomas Hobbes said that humans in their natural state lived “nasty, brutish, and short" lives. Humans, more so than most other animals, have been particularly violent species, beginning from our earliest moments. The general conspecific violence (violence against our own species) among mammals is very low, 0.03%. But among humans and our primate cousins, the number jumps to 2%, almost the highest level of intraspecies violence of all animals studied
There are those who believe, the more a society legitimates violence in certain situations (e.g., war, capital punishment, and justifiable homicide), the more illegitimate violence (e.g., robbery and murder) there will be. This is sometimes referred to as spillover theory, which suggests that the values and justifications for violence in socially approved settings “spill over” into other settings and result in illegitimate forms of violence
This talk will examine violence in general and the strong propensity of American culture toward violence in the past 3 centuries
************************
*****
The story of violence, and where it comes from is a complex one. All humans share a rage instinct, but not every human turns to rage in even the most stressful situations. The explanation for violence has always involved a mix of natural and external influences-biology, free will, and the environment. Even today, with so much research on the causes of human aggression, we find it hard to understand where to lay blame for violence acts
Seventeenth century philosopher Thomas Hobbes said that humans in their natural state lived “nasty, brutish, and short" lives. Humans, more so than most other animals, have been particularly violent species, beginning from our earliest moments. The general conspecific violence (violence against our own species) among mammals is very low, 0.03%. But among humans and our primate cousins, the number jumps to 2%, almost the highest level of intraspecies violence of all animals studied
There are those who believe, the more a society legitimates violence in certain situations (e.g., war, capital punishment, and justifiable homicide), the more illegitimate violence (e.g., robbery and murder) there will be. This is sometimes referred to as spillover theory, which suggests that the values and justifications for violence in socially approved settings “spill over” into other settings and result in illegitimate forms of violence
This talk will examine violence in general and the strong propensity of American culture toward violence in the past 3 centuries
"گرامی باد روز جهانی کارگر"
"زنده باد روز كارگر!"
" ياد كارگران مبارز شيكاگو گرامی باد!!"
*****
*******شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 24 آوریل 2021 بررسی فرهنگ خشونت در آمریکا:با عبدی جوادزاده استاد جامعه شناسی در آمریکا
قسمت یکم
فایل های یوتیوب / صوتی
در طی دهه های گذشته ، ایالات متحده ی امریکا، همواره یکی از خشن ترین و نا امن ترین ملت ها در جهان بوده است. این خشونت را می توان در فرهنگ، هنر، نظام عدالت کیفری و به ویژه در عرصه ی سیاسی مشاهده کرد. طی 4 ماه گذشته در سال 2021، 147 مورد تیراندازی دسته جمعی در امریکا به ثبت رسیده است. در پایتخت این کشور ، واشینگتن دی. سی. خشونت با اسلحه به طور میانگین، جان 19 تن را به ازای هر ۱۰۰۰۰۰ نفر می گیرد. ایالات متحده بیش از هر ملتی در جهان، مسئول مرگ و کشته شدن "دیگران" است. گرایش شدید به خشونت در فرهنگ آمریکایی موج می زند و اینطور به نظر میرسد که به طور کلی آمریکایی ها بیشتر و بیشتر نسبت به تیراندازی ها، قتل و خشونت بی تفاوت میشوند. در این گفت و شنود، به شرح و تحلیل ارتباط تنگاتنگ میان فرهنگ آمریکایی و خشونت پرداخته خواهد شدSynopsis Consistently, over the decades, US has been among the most violent nations in the world. This violence can be observed in the culture, in arts, in the criminal justice system, and certainly in the political realm. In the past 4 months in 2021, there have been 147 mass shootings in the US. In the nation's capital, Washington DC, gun violence takes the lives of 19 people per 100,000, on average. Externally, the US is responsible for more deaths, the killing of 'others', than any nation in the world. There is strong inclination toward violence in the American culture and its population is becoming more and more desensitized toward shootings, murder, and violence in general. In this talk the intense relationship between the American Culture and violence is explained and analyzed.
***************
نوشته ای ازپرتو یاران در گرامیداشت8 مارس روزجهانی زن
عشق را نه در زمین باید جست
نه در میان آسمان
نه در هیچ کتاب و ترانه ای
عشق را تنها در تو باید جست.
پرتو ياران، 8 مارس 2014
پیش از هر سخنی 8 مارس روز جهانی زن بر تمام زنان آزاده، مبارز و آزادیخواه خجسته باد. اگر چنین روزی به پاس فداکاریها و مبارزات گسترده زن مشخص گردیده باید بگویم هر روز چون خورشید فروزان پرتو خود را نثار تیرگیها می کند و همراه و همگام با مردان در تمامی عرصه ها می درخشد. آری! تردیدی نیست که نه تنها امروز، بلکه هر روز، روز زن می باشد. در این نوشته برآنم که نگاه اجمالی به برخی از مشکلات زنان جامعه ی خود داشته باشم. بر کسی پوشیده نیست که زنان ایرانی در طول سالیان متمادی، همواره به صرف زن بودن اسیر مشکلات برخواسته از تبعیض جنسیتی و آسیبهای ناشی از آن و منجلاب مذهب بوده اند. از ابتدای بودن، از زمانی که حس می کند می تواند بعنوان یک دختر، یک همسر و یک مادر با وجودی آکنده از مهر، عشق و پاکی خود را بنمایاند اسیر پدر سالاری، مرد سالاری و حتا فرزند سالاری می گردد. از زمان طفولیت گویا هرگز دیده نمی شود و وجود او بعنوان کسی که چندان و یا هرگز حق اظهار نظر ندارد و همواره برای جزئی ترین مسائل زندگی او باید و نبایدها را به او دیکته می کنند تلقی می گردد. در کودکی حتا مدرسه که پس از خانواده، وظیفه تربیت و نشان دادن حقیقت را دارد تمام زیبایی ها و شادابی اش را در پوششی که
********تهیه و تنظیم: عقاب
*********
*******
آموزش استفاده از پلتاک جدید - از عقاب
**********
******************
گفتمان سیاسی اجتماعی
No comments:
Post a Comment